Artur Kapacki z Telmon podsumowuje rok 2016

Opublikowane przez: Polskie Forum Call Center
Kategoria: Komentarz ekspercki

Rośnie świadomość i wiedza dotycząca funkcji i pracy centrów kontaktu. Artur Kapacki i zarządzany przez niego Telmon odegrał istotną rolę w osiągnięciu tego niewątpliwego sukcesu branży w mijającym roku. Branża call center z roku na rok staje się bardziej profesjonalna i rozwija się coraz prężniej.

Wydarzenie Roku 2016

Rynek

O call center robi się coraz głośniej. Dzięki temu, że wzmianki o firmach z naszej branży pojawiają się w różnych mediach, mamy szansę pokazać się od jak najlepszej strony i uzmysłowić ludziom, jak rozwojowa i wartościowa jest nasza praca.

Telmon

Firma Telmon w tym roku dała szansę swoim konsultantom, aby sami zbadali opinię społeczną na temat swojego zawodu. Dzięki temu powstał istotny dla branży raport, który ukazał nam rzeczywisty obraz tego, jak postrzegane jest call center. Pozwala nam to na wprowadzenie zmian i poprawienie wizerunku telemarketera w oczach klienta, co jest bardzo istotną kwestią w naszym zawodzie.

Trend roku 2016

Rynek

Wydaje mi się, że jest nim szybki rozwój call center i jego konsolidacja. Mamy sporo planów na nowy rok i patrzymy optymistycznie w przyszłość, a to wszystko dzięki ciężkiej pracy, nieustannemu pięciu się w górę i osiąganych sukcesach. Świat call center rośnie, a jego pozycja na rynku staje się coraz mocniej ugruntowana.

Myślę również, że w następnych latach pojęcia takie jak biometria i omnichanneling, o których jak dotąd tylko się mówiło, staną się popularne w branży. Ich wdrożenie jest nam coraz bliższe i być może będą one jednym z głównych trendów w nadchodzących latach.

Sukces roku 2016

Rynek

Branża call center z roku na rok staje się bardziej profesjonalna i rozwija się coraz prężniej. Wymagają od nas tego choćby różne nowe przepisy. Jesteśmy gotowi na zmiany, czego dowodzi na przykład szybkie zaadaptowanie się do nowej ustawy o ochronie danych osobowych. Większość branżowych firm nie miała problemu z procedurami i z łatwością zastosowała się do nowych zasad.

Telmon

Warto zwrócić również uwagę na coraz wyższy poziom świadczonych przez firmy contact centers usług. Nieskromnie powiem, że i Telmon wciąż pnie się w górę w tym zakresie. Poświadczają to nagrody, które otrzymaliśmy w tym roku: tytuł Gazeli Biznesu oraz statuetka Ambasadora Call Center. Mieliśmy również okazję pojawić się po raz pierwszy w regionalnej telewizji, a nasze artykuły publikowały regularnie branżowe portale, po raz kolejny już „Gazeta Finansowa” czy „Rzeczpospolita”.

Sporo mamy również wewnętrznych sukcesów w pracy dla naszych klientów. Świetnym przykładem może być projekt Citi Banku, który realizowaliśmy i w którym nasi konsultanci osiągnęli naprawdę rewelacyjne wyniki.

Porażka roku 2016

Rynek

Generalnie oceniam ten rok jako bardzo dobry. Wydaje mi się, że nie spotkały nas żadne wielkie rozczarowania czy porażki. Jedyne, co warto byłoby moim zdaniem zmienić, to podejście zleceniodawców, którzy wciąż chcieliby, aby wszystkie projekty były rozliczane za sukces. Do negatywnych zjawisk można ewentualnie zaliczyć też powołanie do życia programu 500+, który spowodował zmniejszenie liczby pracowników. Nie wydaje mi się jednak, żeby pojęcie porażki było w tym przypadku adekwatne.

Prognoza na rok 2017

Rynek

Rok 2017 ma szansę być przełomowym dla branży call center. Jak już wspominałem, zamierzamy wdrożyć nowe rozwiązania związane z biometrią i omnichannelingiem, co pozwoli branży rozwijać się o wiele szybciej. Dalsze zmiany generować będzie również nowa ustawa o ochronie danych osobowych. Niedostosowanie się do niej może sporo kosztować, dlatego też musimy być nastawieni na szybką adaptację do nowych zasad i wprowadzenie odpowiednich regulacji. Z jednej strony jest to szansa, aby na rynku zostały same profesjonalne firmy. Z drugiej jednak pojawia się obawa, że ustawa może w pewien sposób ograniczyć nam pole działania. Dlatego też czekamy z niecierpliwością na to, co przyniesie nam nowy rok.

Telmon

Sam Telmon planuje rozpocząć kilka nowych projektów, o czym będziemy informować w najbliższym czasie. Póki co nie możemy zdradzać żadnych szczegółów.


Artur Kapacki

prezes zarządu TELMON SP. Z O.O. S.K.A. oraz TELMON SP. Z O.O.

Powołany przez akcjonariuszy w grudniu 2010 r. Stworzył i prowadzi spółkę do dnia dzisiejszego. Ukończył Politechnikę Warszawską, Wydział Inżynierii Produkcji na kierunku Zarządzanie i Marketing. Posiada przeszło 10 letnie doświadczenie w pracy w telemarketingu głownie z zakresu finansów i ubezpieczeń. W latach 2002-2010 pełnił szereg funkcji menedżerskich w branży ubezpieczeniowej i finansowej. Odpowiadał za rozwój Call Center LINK 4 TU S.A., Call Center Provident Polska S.A. sprzedającego nowe produkty spółki oraz za stworzenie Call Center zajmującego się sprzedażą produktów BRE Ubezpieczenie TUiR S.A. Pracował również na stanowisku Kierownika Projektów w Telbridge Sp. z o.o.