Forumowe podsumowanie grudnia 2016

Opublikowane przez: Polskie Forum Call Center
Kategoria: FCC News

Refleksja – to prawdopodobnie najlepsze określenie ostatniego miesiąca roku. Grudzień tradycyjnie już sprzyja podsumowaniom kończącego się roku oraz snucia planów na kolejny. Cały rok rozwijaliśmy Forum aby stało się możliwie najbardziej użytecznym miejscem dla uczestników tzw. branży call center. Dużo rozmawialiśmy, słuchaliśmy Waszych opinii, analizowaliśmy otoczenie. Grudzień to dla nas również miesiąc bardzo poważnych decyzji – co i jak dalej ?

Podsumowanie roku 2016

Już po raz drugi zaprosiliśmy do Forum ludzi branży aby podzielili się z nami i z Wami swoimi opiniami i komentarzami na temat mijającego roku. Podobnie jak w ubiegłym roku każdemu zadaliśmy ten sam zestaw pytań:

  1. Wydarzenie roku 2016 – jakie wydarzenie, zdarzenie zostanie zapamiętane przez Ciebie w mijającym roku ? – fuzje, upadki, wdrożenia, konkursy, powstanie nowych podmiotów itd.
  2. Trend roku 2016 – jakie zjawisko, a może moda wyznaczała działania i rozwój w mijającym roku ?
  3. Sukces roku 2016 – Co nazwiesz sukcesem mijającego roku ? Osiągnięcia ? Przełomy technologiczne, kamienie milowe w działalności ?
  4. Porażka roku 2016 – Co się nie udało ? Rozczarowania, błędne decyzje, katastrofy biznesowe ?
  5. Prognoza na rok 2017 – Jaki będzie rok 2017 ? co się wydarzy, czy jest coś na co czekasz, być może coś czego się obawiasz ?

Grudzień to gorący czas „dobijania tematów”. Wiemy, że wcale nie było łatwo wygospodarować czas na udzielenie odpowiedzi na nasze pytania. A jednak większość zaproszonych gości podzieliła się z nami swoimi przemyśleniami. Aż jedenaście zmieściło się w grudniowej ramówce. Czekamy na jeszcze kilka.

Nasze podsumowanie to oczywiście pewna formy zabawy i wyzwania. Jednocześnie jest ucieleśnieniem idei współdziałania w budowaniu opiniotwórczego i merytorycznego źródła informacji. Już pod koniec listopada otrzymywaliśmy wiele pytań „na którego konia postawić w następnym roku ? Co będzie trendy ?”. Nie ma lepszej odpowiedzi niż wielogłos ekspertów. Jego analiza pozwoli wyłuskać zarówno powtarzające się wątki, ale i odkryć dla wielu osób całkiem nowe i interesujące idee.

Przygotowania do CCW2017

Do CCW2017 pozostało już niecałe 2 miesiące nasz projekt polskiego stoiska na największej w Europie impresie targowej nabiera tempa. Grudzień wypełniły kwestie organizacyjne. Od stycznia ruszamy z szeroko zakrojoną akcją informacyjną. Przy okazji wspólnie z organizatorami przygotowaliśmy ciekawy artykuł dotyczący przyczyn konsolidacji rynku call center w Niemczech.

Grudniowe refleksje

Niby to tylko kolejna „kartka w kalendarzu”. Jednak pewna cykliczność, początek i koniec wyznaczają rytm działań. Pozwalają choć raz w roku (wiemy, że należy zdecydowanie częściej) zatrzymać się i spojrzeć wstecz. W ciągu roku otrzymaliśmy mnóstwo informacji na temat naszej działalności. Sporo konstruktywnej krytyki, były rozczarowania, a nawet frustracja. I pewnie gdyby nie refleksja na koniec roku kolejny rok niczym by się nie różnił od poprzedniego. Nie chcemy tego. Tak jak rok 2016 był inny, lepszy od 2015 tak rok 2017 będzie lepszy od mijającego. I podjęliśmy bardzo konkretne, niektóre bardzo trudne, dla innych kontrowersyjne decyzje „co i jak” dalej. „Jak” – przede wszystkim tak samo rzetelnie i merytorycznie. Nadal będziemy koncentrować się na merytoryce, wartościach, będziemy dostarczać sprawdzone wiadomości, a tam gdzie pojawiają się znaki zapytania będziemy szukać prawdy. Nadal będziemy pisać długie wartościowe teksty – Wiemy (usłyszeliśmy to wiele razy), że brakuje Wam czasu na ich czytanie. Ale to nie są przemijające newsy. One pozostają, a my ułatwimy Wam dotarcie do nich.

„Co” – przede wszystkim zgodnie z naszą misją będziemy wspierać – branżę, firmy i ludzi. Zapraszamy do współdziałania. Karty są już poukładane, ale żeby sens ich wybrzmiał dobrze będziemy je systematycznie odkrywać w odpowiednim momencie.   

Najpopularniejsze artykuły w miesiącu grudzień [Top 10]

Zestawienie na podstawie statystyk Google Analytics

  1. KLM #033: Obsługa klienta w serwisie samochodowym – czyli jak przekonać organizację do customer experience – Piotr Merkel [Klientomania / Podcast] 28.11.2016
  2. 10 książek, które warto przeczytać – Maciej Buś [Blog] 23.04.2016
  3. Kreatywne skargi konsumentów – Forum Call Center [Customer Experience] 5.12.2016
  4. Michał Szybalski z COMARCH podsumowuje rok 2016 – Forum Call Center [Podsumowanie roku 2016] 8.12.2016
  5. Nie bój się pracy w call center – Telmon [HR] 9.02.2016
  6. Gadające, żywe maszyny – Marta Jeż [HR] 9.12.2016
  7. Tomasz Paprocki z Focus Telecom podsumowuje rok 2016 – Forum Call Center [Podsumowanie roku 2016] 11.12.2016
  8. Łukasz Kobiec z Altar podsumowuje rok 2016 – Forum Call Center [Podsumowanie roku 2016] 22.12.2016
  9. Czy stworzenie contact center o zasięgu europejskim w Polsce jest możliwe ? – Tomasz Kaczmarski [Blog] 1.12.2016
  10. Poznaj partnerów polskiej misji na CCW 2017 – Forum Call Center [Aktualności] 28.11.2016
Polskie Forum Call Center

About Polskie Forum Call Center

Polskie Forum Call Center jest akceleratorem rozwoju branży Contact Center.Dostarczamy wiedzę, promujemy najlepsze praktyki, budujemy platformę porozumienia rynkowego, motywujemy do współdziałania.

Prowadzimy kluczowe dla rynku projekty rozwojowe. Organizujemy dialog pomiędzy firmami, wspieramy komunikację branży z instytucjami administracji rządowej oraz organizacji pozarządowych w Polsce i na Świecie.

Visit My Website
View All Posts