Za nami kolejny intensywny miesiąc pracy. Sezon konferencyjny ruszył na dobre, konkurs Telemarketer Roku 2016 wszedł w fazę analityczną, (w końcu) ogłosiliśmy swój manifest, ale na miano wydarzenia miesiąca zasłużył temat projektu „Telemarketer edukowany”, wokół którego rozpętała się niesamowita burza komentarzy.
Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB doniosło w komunikacie prasowym o swoim nowym projekcie, którego istotnym kamieniem milowym było złożenie w Ministerstwie Rozwoju wniosku dotyczącego wpisania do rejestru nowego zawodu – Pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta. Projekt został nagłośniony na masową (dosłownie) skalę za pośrednictwem mediów. Pierwotny sens i ideę kształcenia specjalistów sprowadzono do niczym nieuzasadnionych chwytliwych haseł deprecjonujących ten zawód. Sam komunikat przygotowany przez SMB przedstawiał istotne założenia projektu, natomiast nie był w stanie przeciwstawić się nieprzychylnym komentarzom ze strony mediów oraz konsumentów. Co gorsza nasze media branżowe również weszły w ten nurt. Postanowiliśmy sięgnąć prawdy. Po pierwsze przeprowadziliśmy rozmowę z Marcinem Sosnowskim z SMB i na jej podstawie pokazaliśmy projekt od kuchni – krok po kroku jak powstawał, jakie są cele i założenia. Zaprosiliśmy do komentowania również osoby bezpośrednio zainteresowane potencjalnymi efektami takiego projektu – managerów naszej branży. Mamy nadzieję, że stworzyliśmy mocny punkt odniesienia, który jednoznacznie i merytorycznie opisuje prawdziwy sens inicjatywy SMB.
Forum Call Center to projekt, który liczy sobie już ponad 4 lata działalności i dodatkowo 1 rok przygotowań. Nasza działalność opierała się od samego początku na trzech hasłach: współdziałanie, rozwój i integracja. Minione lata zweryfikowały znaczenie naszego przesłania. Przyszedł czas na jednoznaczne określenie się – Czym / Kim jest Forum Call Center. Opowiedzieliśmy o tym szczegółowo w 20 odcinku podcastu KLIENTOMANIA. Przedstawiliśmy ustami Macieja jakie są cele i misja forum. W największym skrócie – chcemy wpływać na rozwój branży (szeroko pojętej) poprzez dostarczanie wiedzy, najlepszych praktyk i konceptów oraz inspirowanie i motywowanie managerów do rozwoju i wprowadzania pozytywnych zmian do swoich organizacji. Zdefiniowanie siebie jest bardzo ważnym etapem naszej działalności. Manifest jest również swoistym programem dalszej działalności naszego projektu.
Liczba odbiorców naszych porad rośnie z miesiąca na miesiąc. Przygotowując temat otwierający finałową dziesiątkę nikt nie spodziewał się, że … rozbije bank. 91 z kolei tip „Powitanie w e-mailu” w ciągu zaledwie 3 dni stał się najchętniej czytanym artykułem w minionym miesiącu.
Zgodnie z marcowymi zapowiedziami Forum Call Center objęło swoim patronatem tegoroczną edycje konkursu Telemarketer Roku. Bardzo często powtarzamy, że nie lubimy bylejakości i unikamy pozycji pieczątki na materiałach promujących wydarzenia. Do współpracy z SMB podeszliśmy w podobny sposób. Postanowiliśmy, że Konkurs Telemarketer Roku jest doskonałą okazją, żeby część naszej aktywności przenieść bezpośrednio na pracowników contact center oraz mniejszych struktur obsługowych. Powołaliśmy projekt „Na słuchawkach” w ramach którego chcemy dostarczyć jak najwięcej użytecznej wiedzy na temat pracy w call center, możliwości rozwoju, zasad zatrudnienia oraz porad dotyczących wykonywania było nie było bardzo wymagających zadań.