Forumowe podsumowanie kwietnia 2016

Opublikowane przez: Polskie Forum Call Center
Kategoria: News / FCC

Za nami kolejny intensywny miesiąc pracy. Sezon konferencyjny ruszył na dobre, konkurs Telemarketer Roku 2016 wszedł w fazę analityczną, (w końcu) ogłosiliśmy swój manifest, ale na miano wydarzenia miesiąca zasłużył temat projektu „Telemarketer edukowany”, wokół którego rozpętała się niesamowita burza komentarzy.

Projekt Telemarketer Edukowany – czyli prawdziwa „burza w kałuży”

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB doniosło w komunikacie prasowym o swoim nowym projekcie, którego istotnym kamieniem milowym było złożenie w Ministerstwie Rozwoju wniosku dotyczącego wpisania do rejestru nowego zawodu – Pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta. Projekt został nagłośniony na masową (dosłownie) skalę za pośrednictwem mediów. Pierwotny sens i ideę kształcenia specjalistów sprowadzono do niczym nieuzasadnionych chwytliwych haseł deprecjonujących ten zawód. Sam komunikat przygotowany przez SMB przedstawiał istotne założenia projektu, natomiast nie był w stanie przeciwstawić się nieprzychylnym komentarzom ze strony mediów oraz konsumentów. Co gorsza nasze media branżowe również weszły w ten nurt. Postanowiliśmy sięgnąć prawdy. Po pierwsze przeprowadziliśmy rozmowę z Marcinem Sosnowskim z SMB i na jej podstawie pokazaliśmy projekt od kuchni – krok po kroku jak powstawał, jakie są cele i założenia. Zaprosiliśmy do komentowania również osoby bezpośrednio zainteresowane potencjalnymi efektami takiego projektu – managerów naszej branży. Mamy nadzieję, że stworzyliśmy mocny punkt odniesienia, który jednoznacznie i merytorycznie opisuje prawdziwy sens inicjatywy SMB.

Mój manifest

Forum Call Center to projekt, który liczy sobie już ponad 4 lata działalności i dodatkowo 1 rok przygotowań. Nasza działalność opierała się od samego początku na trzech hasłach: współdziałanie, rozwój i integracja. Minione lata zweryfikowały znaczenie naszego przesłania. Przyszedł czas na jednoznaczne określenie się – Czym / Kim jest Forum Call Center. Opowiedzieliśmy o tym szczegółowo w 20 odcinku podcastu KLIENTOMANIA. Przedstawiliśmy ustami Macieja jakie są cele i misja forum. W największym skrócie – chcemy wpływać na rozwój branży (szeroko pojętej) poprzez dostarczanie wiedzy, najlepszych praktyk i konceptów oraz inspirowanie i motywowanie managerów do rozwoju i wprowadzania pozytywnych zmian do swoich organizacji. Zdefiniowanie siebie jest bardzo ważnym etapem naszej działalności. Manifest jest również swoistym programem dalszej działalności naszego projektu.

Odcinek 91 Tips & Tricks „pozamiatał” wszystko

Liczba odbiorców naszych porad rośnie z miesiąca na miesiąc. Przygotowując temat otwierający finałową dziesiątkę nikt nie spodziewał się, że … rozbije bank. 91 z kolei tip „Powitanie w e-mailu” w ciągu zaledwie 3 dni stał się najchętniej czytanym artykułem w minionym miesiącu.

Telemarketer Roku 2016

Zgodnie z marcowymi zapowiedziami Forum Call Center objęło swoim patronatem tegoroczną edycje konkursu Telemarketer Roku. Bardzo często powtarzamy, że nie lubimy bylejakości i unikamy pozycji pieczątki na materiałach promujących wydarzenia. Do współpracy z SMB podeszliśmy w podobny sposób. Postanowiliśmy, że Konkurs Telemarketer Roku jest doskonałą okazją, żeby część naszej aktywności przenieść bezpośrednio na pracowników contact center oraz mniejszych struktur obsługowych. Powołaliśmy projekt „Na słuchawkach” w ramach którego chcemy dostarczyć jak najwięcej użytecznej wiedzy na temat pracy w call center, możliwości rozwoju, zasad zatrudnienia oraz porad dotyczących wykonywania było nie było bardzo wymagających zadań.

Najpopularniejsze artykuły w miesiącu kwietniu [Top 10]

Zestawienie na podstawie statystyk Google Analytics

  1. Powitanie w e-mailu – Maciej Buś [Tips & Tricks] 12.04.2016
  2. Komentarze do projektu “Telemarketer edukowany” – Forum Call Center [Komentarze ekspertów] 27.04.2016
  3. 7 najczęstszych błędów w zarządzaniu ludźmi – Cezary Maluj [Strategia i zarządzanie] 15.04.2016
  4. Jak zdobyć pracę w call center – 7 sposobów na oczarowanie rekrutera – Telmon [Na słuchawkach] 6.04.2016
  5. 4 mało znane możliwości IVR – Tide Software [Technologia] 22.04.2016
  6. 10 książek, które warto przeczytać – Maciej Buś [Blog] 23.04.2016
  7. Telemarketer 3.0 to nowy standard pracy – Forum Call Center / SMB [Aktualości] 8.04.2016
  8. Kalendarium wydarzeń 2016 – Forum Call Center [wydarzenia] 15.02.2016
  9. Zadawaj mądrze pytania – Maciej Buś [Tips & Tricks] 5.04.2016
  10. 4 powody dlaczego pokolenie Y nie odpowiada na telefon – Forum Call Center / Arkadiusz Cempura [wydarzenia] 27.04.2016