Polskie Forum Call Center > Artykuły > News / FCC > Forumowe podsumowanie kwietnia 2018

Forumowe podsumowanie kwietnia 2018

Opublikowane przez: Maciej Buś
Kategoria: News / FCC

Kwiecień w Polskim Forum Call Center to miesiąc finalizacji kluczowych etapów przygotowań do My Customer World oraz eksplozja działań marketingowych. Dołóżmy do tego jeszcze premierę nowego podcastu jaki stworzyłem z myślą wprost o branży na słuchawkach oraz mój webinarowy debiut w sieci. To były bardzo owocne 4 tygodnie.

My Customer World – gorący okres

Jeżeli śledzisz moją forumową aktywność chociażby przez ostatnie 3 miesiące zauważyłeś/aś, że My Customer World – czyli wydarzenie moich (mam nadzieję, że również Twoich) marzeń stało się absolutny priorytetem i całkowicie zdominowało moje działanie. Kwiecień w tym względzie był wyjątkowym miesiącem ponieważ choć chciałbym dopieszczać szczegóły, wygładzać linie i zaokrąglać koła – czyli czynić wydarzenie idealnym, trzeba było domykać treść i formę by łatwiej było podjąć decyzję o wzięciu w nim udziału. I tak pozostaję pod wrażeniem i wdzięczności za zaufanie wszystkim tym, którzy kupili bilety mając do dyspozycji jedynie założenia – wizję i ramowy program. Jeżeli to Ty i czytasz to podsumowanie przyjmij szczere „dziękuję”. Mamy zatem galerię wspaniałych prelegentów – tak jak chciałem – ludzi, który mają ciekawe i inspirujące historie do opowiedzenia. Co więcej bez wahania zgodzili się na moje pomysły związane z konferencją. Mamy program i agendę wydarzenia – czyli aż 4 przestrzenie (Forum, Targi, Scena Expo, Strefa networkingowa MCW Expo). To aż 12 różnych aktywności dostępnych dla uczestników Forum oraz Expo. No i już dzisiaj mam mnóstwo przemyśleń na temat tworzenia własnego wydarzenia oraz współdziałania. Te szczegółowo opiszę jako podsumowanie całego projektu.

Rozmowy na słuchawkach

Projekt, do którego zbierałem się dość długo. Ale postanowiłem, że zanim się do niego zabiorę muszę ustawić na właściwe tory podcast, który prowadzę już od niemal 3 lat czyli Klientomania. No i stało się. Wspólnie z Filipem Gotkiewiczem naszym nadwornym dźwiękowcem stworzyliśmy oryginalny format podcastu, w którym spotykam się z ludźmi związanymi ze światem na słuchawkach. Rozmawiamy o ich karierach, budowaniu biznesu na słuchawkach, o wyzwaniach, o sukcesach, ale nie stronimy od analizy porażek czy chwil zwątpienia. Sporo miejsca każdorazowo poświęcamy pasjom i temu co kształtuje osobowość moich gości.

Moim pierwszym gościem był Rafał Rasmus – współtwórca jednego z bydgoskich contact center, a przy tym świetny manager i wspaniały człowiek. Jestem bardzo zadowolony, że to właśnie Rafał był pierwszym gościem „Rozmów na słuchawkach”.

Kolejna rozmowa jest już nagrana i przygotowana do publikacji. Tym razem z mikrofonem odwiedziłem Trójmiasto. Jego premierę zaplanowałem na 14.05 (przyjąłem, że kolejne rozmowy będą pojawiały się co 4 tygodnie).

Zachęcam Cię do przesłuchania / przeczytania odcinka zerowego, w którym opowiadam o pomyśle i założeniach projektu.

Gra o klienta

Niecodzienna planszówka przygotowana przez PZU stała się bohaterem ostatniego odcinka podcastu Klientomania. Moim gościem była Ania Janiczek – Dyrektore Biura Zarządzania Relacjami z Klientem w firmie PZU, która stoi za pomysłem gry i jej realizacją. Wspominam o tym odcinku Klientomanii z dwóch powodów: po pierwsze jestem wyjątkowo dumny z efektu jaki udało nam się osiągnąć – chyba nigdy nie słuchało mi się własnego podcastu z aż taką przyjemnością. Po drugie po raz kolejny PZU pokazało, że można bez skrępowania dzielić się wiedzą, pomysłami, sukcesami, ale i tym co stoi na drodze do realizacji.

Idąc za ciosem zaprosiłem Anię do opowiedzenia o grze, a właściwie zainspirowania nią uczestników MCW Forum. No i nie mogło się obyć bez możliwości dotknięcia planszówki i zagrania w nią w strefie networkingowej Expo.

Sezon konferencyjny wystartował na dobre

Zdaje się, że namieszałem. Niemal cały kalendarz branżowych konferencji pierwszego półrocza uległ przetasowaniu. Być może dlatego, że ogłosiłem termin MCW jako pierwszy, być może, że coś co wymyśliłem zostało ocenione przez innych organizatorów jako konkurencyjne. Usłyszałem również kilka cierpkich słów pod swoim adresem, z których wynikało, że „samo zło”. Tymczasem ja robię swoje, powiem więcej mój format nie stoi w kontrze do istniejących od lat wydarzeń. Tak czy inaczej w tym roku odnoszę wrażenie, ze faktycznie zrobiło się bardzo gęsto, a prawdziwa eksplozja nastąpi w maju.

Spośród wielu zaproszeń jak co roku w kwietniu skorzystałem z jednego. „Klient w urzędzie” czyli konferencja contact center dedykowana sektorowi publicznemu tym razem odbyła się w Gdańsku w Europejskim Centrum Solidarności.

Marketingowa eksplozja Forum

Co prawda nie tak jak zamierzałem, ale w drugiej połowie miesiąca Forum, Klientomania oraz My Customer World zaczęły wyskakiwać z lodówki i wszelkich miejsc do których zaglądasz. Zaplanowana kampania promująca nasze wydarzenie w mediach społecznościowych, wyszukiwarkach spowodowały (co mnie bardzo cieszy) gigantyczne zainteresowanie nie tylko MCW, ale naszą działalnością. Jako element promujący, ale zgodnie z moją filozofią nade wszystko edukacyjny w sieci pojawił się mój pierwszy profesjonalny webinar pt. „Klient przejmuje władzę”. Do końca kwietnia wzięło w nim udział ponad 100 osób i z tego co do mnie dociera wynika, że jego uczestnicy bardzo pozytywnie oceniają przedstawioną w nim wiedzę. Choć przyznam Ci się, że sama produkcja, która miała miejsce jeszcze w lutym, była dla mnie niesamowitym wyzwaniem i wymagała przełamania wielu oporów. Myślę, że już niedługo materiał będzie dostępny, na jednym z naszych blogów.

Nowe biuro w Łodzi

Wspomnę tylko, że w końcu jest. Miało być co prawda w lutym, ale klucze odebraliśmy w połowie kwietnia. Dopiero w ostatnim tygodniu znalazłem czas na wniesienie biurka by zasiąść za nim dumnie i spojrzeć na efekt. A ten na starcie jest niezły. Ciąg dalszy urządzania oraz przyjmowanie gości po 15 maja.

Top 10 w naszych serwisach

  1. RNSL #01: Każdy ma swoje Kilimanżadro – rozmowa z Rafałem Rasmusem | Podcast Rozmowy na Słuchawkach- nasluchawkach.pl
  2. Czy unijny prefix zabije telemarketing | nasluchawkach.pl
  3. KLM #44: Gra o klienta – rozmowa z Anią Janiczek | Klientomania.pl
  4. Stwórz sobie sexowny głos? | nasluchawkach.pl
  5. Agent, konsultant, doradca, a może customer success specialist – kto pracuje na słuchawkach? | nasluchawkach.pl
  6. 7 słów, których nie powinni słyszeć twoi klienci | nasluchawkach.pl
  7. Czy sztuczna inteligencja w contact center okaże się rozczarowaniem? | nasluchawkach.pl
  8. KLM #43: Kapcie na Poczcie – czyli co jeszcze może sprzedać marka? | Klientomania.pl
  9. Nie bój się pracy w call center | nasluchawkach.pl
  10. Jak zdobyć pracę w call center – 7 sposobów na oczarowanie rekrutera | nasluchawkach.pl

Zapraszam do współdziałania w maju

  • Przede wszystkim do uczestnictwa w My Customer World – targach i/lub konferencji
  • Do współdziałania w ramach Forum Call Center – zaprojektowaliśmy jedyny w swoim rodzaju model członkostwa: Wspierasz działalność i realizację przez Forum otwartych projektów, w rewanżu uzyskujesz dostęp do kilkunastu usług w trzech obszarach: informacja i wiedza, wsparcie marketingowe oraz szanse biznesowe. Skontaktuj się ze mną
  • Do współdziałania na rzecz wizerunku branży call center
  • Obserwuj i polub nasze profile społecznościowe. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco: najszybciej otrzymasz powiadomienia o nowych treściach oraz zyskasz dostęp do licznych treści, które polecamy do przeczytania.
Maciej Buś

About Maciej Buś

Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Visit My Website
View All Posts

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.