Polskie Forum Call Center > Artykuły > News / FCC > Forumowe podsumowanie lutego 2018

Forumowe podsumowanie lutego 2018

Opublikowane przez: Maciej Buś
Kategoria: News / FCC

To był wyjątkowo „szybki” miesiąc. Luty obfitował podróże, spotkania, nowe relacje, a większość z tych aktywności silnie wspierało przygotowania do naszego wydarzenia My Customer World 2018. Jak co roku od niemal 10 lat obowiązkowym elementem lutowej agendy jest uczestnictwo w CCW w Berlinie – najważniejszym w Europie wydarzeniu branży contact center.

Otwarcie nowej lokalizacji Media System

Widziałem wiele lokalizacji contact center w Polsce i poza jej granicami. Najwyżej poprzeczkę w tym zakresie ustawiają bankowe centra. Rzadko się jednak zdarza, aby sięgały do niej centra outsourcingowe. Pierwszego marca miałem niesamowitą przyjemność (nie jest to przesadzone określenie) uczestniczyć w oficjalnym otwarciu nowej lokalizacji firmy Media System w Bydgoszczy. To co zobaczyłem na najwyższym piętrze przeszklonego nowego budynku bydgoskiego dworca kolejowego przerosło wszelkie oczekiwania i wyobrażenia (pamiętam poprzednią lokalizację). Pierwszy raz w życiu widziałem biuro, które opowiadało historię. Tak chcę opisać moje doświadczenie w tym miejscu. Przede mną wciąż jeszcze jest misja opisania tej historii ponieważ to ta z kategorii inspirujących, a jak zapewne zauważyłaś/eś uwielbiam takowymi się dzielić.

Na uroczystość otwarcia zaproszono kilkadziesiąt osób, przedstawicieli władz miasta, organizacji biznesowych oraz zaprzyjaźnionych firm. Rafał Rasmus zaprezentował nową wizję „Razem na szczyt” realizowaną w contact center, które nazwano Media City. Okazuje się, że „szczyt” nie jest przypadkowym czy też marketingowym hasłem. Nawiązuje do pasji, która nabiera na sile w prezesie Media System oraz którą wspiera w innych osobach (Monika Witkowska – himalaistka). To była ogromna przyjemność uczestniczyć w tym wydarzeniu. To musi być również wyjątkowa przyjemność pracować w takim miejscu.

Powrót Klientomani

Powroty okazują się bardzo trudne. Zaczynałem w sierpniu 2015 roku. Przez ponad półtora roku podcast Klientomania ukazywał się regularnie co dwa tygodnie. Rok temu nastąpiło zmęczenie materiału i zwiesiłem na chwilę nagrywanie nowych odcinków. Próbę jego wskrzeszenia podjąłem w listopadzie 2017 roku nagrywając rozmowę z Tomkiem Dziobiakiem. Ale na tym jednym wówczas poprzestałem. Zrozumiałem, że aby wrócić do gry i zachować ciągłość (szczególnie w tak zabieganym czasie jak obecnie) potrzebuję wsparcia i motywatora. „Wsparcie” podwiozłem z Warszawy do Łodzi w listopadzie. W rozmowie okazało, że człowiek ów ma wiedzę oraz umiejętności w zakresie produkcji i postprodukcji dźwięku. Rzucał takimi określeniami i zadawał tak trudne pytania, że niewiele z nich zrozumiałem. Ale jedno z pewnością – trafiłem na kogoś kto złoży moje podcasty lepiej niż ktokolwiek inny, a z pewnością ja sam. Moim „wsparciem” jest Filip Gotkiewicz, który na codzień pracuje w jednym z łódzkich call center. „Motywator” okazało się był na wyciągnięcie ręki, a właściwie słuchawki. Do współpracy zaprosiłem Arka Cempurę (z Eurobanku). Od dwóch tygodni tworzymy niejednorodny, ale kreatywny team. Począwszy od ostatniego tygodnia lutego co dwa tygodnie będą ukazywały się kolejne odcinki podcastu klientomania. A jak się rozkręcimy wdrożę w życie pomysł, który atakuje mnie już od pół roku – odrębny kanał skoncentrowany na ludziach contact center. W 40 odcinku naszego nowego starego podcastu rozmawiałem z Arkiem o batalii o człowieczeństwo w komunikacji w cyfrowym świecie.

Jeż ma głos

… i to jaki, a przede wszystkim potrafi się nim bawić oraz nauczyć innych poprawnego jego używania. Nazywa się Jeż, Marta Jeż i ma licencję na nauczanie efektywnej pracy głosem. Jej teksty na ten temat publikujemy NaSłuchawkach już od ponad roku. W ubiegłym miesiącu pojawiły się dwa kolejne. Ponieważ cieszą się one bardzo dużym zainteresowaniem postanowiłem utworzyć dedykowany nim dział, w którym zebraliśmy wszystkie materiały Marty.

Kij w mrowisko

W lutym sprowokowaliśmy kolejne dwie dyskusje w okół tematów pozornie oczywistych. Pierwszy z nich dotyczył osiągnięć oraz przyszłości wideo w contact center. Kolejny wzbudził największe zainteresowanie w całej historii cyklu: Zadałem pytanie kto właściwie pracuje na słuchawkach – agent, doradca klienta, konsultant, a może customer success specialist? Bardzo konkretne komentarze managerów przeniosły się również poza serwis NaSłuchawkach. Cykl „Kij w mrowisko” cieszy się obecnie największym zainteresowaniem oraz zaangażowaniem czytelników spośród wszystkich naszych mediów. Cieszy mnie każda opinia i komentarz jakie docierają do mnie zarówno te w kontekście poszczególnych wątków jak i całości. Zaryzykuję stwierdzenie, że to jeden z najbardziej angażujących oraz integrujących środowisko branżowe projektów ostatnich lat. W marcu już włożyliśmy kij w najbardziej gorący i aktualny trend. Będzie to prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjny odcinek wśród tych, które się już ukazały. Czy sztuczna inteligencja w contact center okaże się rozczarowaniem? Wszystko na to wskazuje, ale co sądzą na ten temat eksperci?

My Customer World 2018

Niemal każdego dnia słyszę powtarzające się pytanie „jak ci idzie z Twoim wydarzeniem?” I choć natura każe mi poskromić emocje, perfekcjonizm podpowiada, że jeszcze sporo do zrobienia to byłbym obłudny gdybym zaprzeczył faktom, że jest bardzo dobrze. Tak jak zapowiadałem w styczniowym podsumowaniu oraz ci, którzy śledzą wątek w mediach społecznościowych oraz na blogu wydarzenia, te informacje są dostępne aktualizowane na bieżąco. W wielkim skrócie – mamy już skompletowany zespół sponsorów (złotych i srebrnych) – i to jakich. Mamy już pierwszych zakontraktowanych wystawców oraz prelegentów. Mamy dopiętych partnerów produkcyjnych (nie robię tego sam). I to z czego jestem bardzo dumny – mamy sprzedanych 20 % puli biletów na MCW Forum. A pragnę zauważyć, że nie ruszyliśmy jeszcze z działaniami promocyjnymi. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej co udało nam się zrobić i osiągnąć w ciągu ostatnich 2 miesięcy zapraszam na cotygodniowe podsumowanie na FB Live.

CCW 2018

Nie ma lutego bez targów CCW. I wybacz mentorski czy wręcz, jak kiedyś usłyszałem, tatusiowaty ton: nie wyobrażam sobie aby zawodowo zajmować się obszarem obsługi klienta czy contact center i nie uczestniczyć w targach i konferencjach, chociażby tych największych. Nie ma większych w Europie od tych, które odbywają się co roku pod koniec lutego w Berlinie. To powinien być obowiązkowy punkt w kalendarzu każdego managera. Ale tak jest tylko w nielicznych przypadkach. Koniec wymądrzania się.

To była już 20 edycja berlińskich targów. Uczestniczę w nich nieprzerwanie od niemal 10 lat. Miałem przyjemność / okazję / szansę obserwować i doświadczać ewolucji, jaką przeszły w tym czasie. Tegoroczne wydarzenie było „ładniejsze” niże kiedykolwiek wcześniej. Widać było dopracowanie szczegółów. Tym razem uczestniczyłem tylko w pierwszym dniu targów. Mimo kalendarza wypełnionego spotkaniami udało mi się zwiedzić targi i wyciągnąć kilka wniosków. Przygotowałem dość obszerną, jak zawsze subiektywną, relację z CCW2018. Mam nadzieję, że w przyszłym roku na CCW 2019 znowu będzie widać biało-czerwone barwy, a pomiędzy stoiskami będzie słychać więcej języka polskiego. Takie marzenie.

Kolejny numer Szefa Sprzedaży z forumową kolumną

Zupełnie niespodziewanie na empikowej półce znalazłem najnowszy numer dwumiesięcznika „Szef Sprzedaży”. Podjęliśmy współpracę z wydawnictwem Explanator jeszcze w listopadzie 2017 roku. W styczniu opublikowaliśmy trzy teksty z forumowej stajni, tym razem dwa, ale za to jakie. Pierwszy mojego skromnego autorstwa jest analiza drogi jaką przeszła zorganizowana komunikacja biznesowa od telemarketingu (lata 50-te) do omnichannel center (czasy nam współczesne). Jestem dumny z tego tekstu. Już od dawna chodziła za mną miska uporządkowania wiedzy w tym zakresie. Drugi tekst poświęcony jest omnichannelowi jako zjawisku i został przygotowany przez prezesa firmy GoContact. W marcowo-kwietniowym numerze znalazła się również reklama naszego wydarzenia My Customer World. Jest duma z takich małych kroczków. Obecnie kończymy przygotowania do publikacji materiałów w następnym (majowo-czerwcowym) numerze. Polecam lekturę materiałów zarówno naszych jak i innych zacnych autorów. Zapraszam również do prenumeraty czasopisma. Każdy numer to znacznie więcej niż to co ukazuje się w druku. Prenumeratorzy zyskują dostęp do dodatkowych treści.

Top 10 w naszych serwisach

  1. Agent, konsultant, doradca, a może customer success specialist – kto pracuje na słuchawkach? | nasluchawkach.pl
  2. Co dalej z wideo w contact center? | nasluchawkach.pl
  3. Stwórz sobie sexowny głos? | nasluchawkach.pl
  4. CCW 2018 – wszystko co musisz wiedzieć | forumcallcenter.pl
  5. Gwiazdy outsourcingu call center 2017  | forumcallcenter.pl
  6. Nie bój się pracy w call center | nasluchawkach.pl
  7. Jak zdobyć pracę w call center – 7 sposobów na oczarowanie rekrutera | nasluchawkach.pl
  8. Jakie największe wyzwania stoją przed branżą Call Center w związku z nowymi przepisami RODO ? | nasluchawkach.pl
  9. Call Center w mediach – recenzja raportu medialnego Press Service | forumcallcenter.pl
  10. Jakich procesów nigdy nie oddałbyś do outsourcingu i dlaczego ? | nasluchawkach.pl

Zapraszam do współdziałania w marcu

  • Do współdziałania w ramach Forum Call Center – zaprojektowaliśmy jedyny w swoim rodzaju model członkostwa: Wspierasz działalność i realizację przez Forum otwartych projektów, w rewanżu uzyskujesz dostęp do kilkunastu usług w trzech obszarach: informacja i wiedza, wsparcie marketingowe oraz szanse biznesowe. Skontaktuj się ze mną
  • Do aktywnego uczestnictwa w przygotowaniach do naszej konferencji My Customer World 2018
  • Do współdziałania na rzecz wizerunku branży call center
  • Obserwuj i polub nasze profile społecznościowe. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco: najszybciej otrzymasz powiadomienia o nowych treściach oraz zyskasz dostęp do licznych treści, które polecamy do przeczytania.

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.