Polskie Forum Call Center > Artykuły > News / FCC > Forumowe podsumowanie marca 2018

Forumowe podsumowanie marca 2018

Opublikowane przez: Maciej Buś
Kategoria: News / FCC

Dwa nowe odcinki klientomaniackich rozmów, rekordowy „Kij w mrowisko” i ostatecznie uformowane wydarzenie My Customer World 2018 – tak w jednym zdaniu można streścić najważniejsze marcowe wyzwania.

My Customer World 2018

Na początek proszę Cię o wyrozumiałość. Zdaję sobie sprawę, że liczba informacji na temat organizowanego przeze mnie wydarzenia jest ogromna. Co więcej – w kwietniu nie zamierzam spuścić z tonu i intensywności. MCW to bezwzględnie mój najważniejszy i największy projekt w tym roku. Chcę go doprowadzić do końca zgodnie z moimi marzeniami. Mam nadzieję, że to co przygotowuję, a szczególnie tego efekty są godne tak intensywnej promocji i, że jeszcze chwilę wytrzymasz, a następnie spotkamy się 9 i 10 maja w Warszawie.

Kiedy działamy w głębokiej uczciwości i odpowiadamy pozytywnie na odczuwane w nas powołanie, wszechświat  zrobi wszystko, by nam  pomóc.

Autorem tego zdania jest Frideric Laloux, autor książki „Pracować inaczej” (poświęconej organizacjom turkusowym). A ja dzisiaj po zakończonym właśnie miesiącu czuję prawdziwość tych słów. Nie przepadam za egzaltacją sukcesu graniczącą z przechwałkami, a nawet pychą. Ale dzisiaj chcę podzielić się z Tobą tym co się udało. Organizacja MCW to ogromne przedsięwzięcie, które mam nadzieję istotnie przyczyni się do zmiany świata klientów – świata, który współtworzymy i odpowiadamy za jego jakość. Dlatego liczę na zrozumienie, ale i przyjęcie mojej radości.

Po pierwsze pozyskaliśmy już niemal komplet sponsorów. Jestem szczególnie dumny i wdzięczny każdemu z naszych partnerów (sponsorów), że zaakceptowali mój pomysł na wydarzenie bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Oznacza to między innymi, że podczas MCW Forum nie będzie żadnych rollupów, prezentacji sponsorskich, świecidełek itd. Dzięki sponsorom oraz ich otwartości organizujemy konferencje w najczystszej postaci. Jestem również dumy ze składu naszego sponsorskiego teamu: AVAYA, Genesys, Sprint, Axtel, Eversis, Media System, Competence Call Center oraz Stanusch Technologies, który zaledwie tydzień temu zaskoczył mnie swoim zaangażowaniem w działalność sceny targowej.

Po drugie mamy już potwierdzone nazwiska 18 prelegentów MCW Forum oraz niemal wypełnioną listę prelegentów sceny targowej (zostały 3 miejsca). Podobnie jak w przypadku sponsorów dobór forumowych prelegentów jest o tyle trudny, że stawiam jasne warunki. Jednocześnie za każdym, bez wyjątku, razem spotyka mnie nie tylko akceptacja moich oczekiwań, ale również uznanie dla takiego pomysłu. Aż 6 prezentacji pochodzi z call for paper. Co do kolejnych dwóch toczą się dyskusje Rady Programowej. Po raz pierwszy w branży sięgnąłem po tą formę pozyskiwania kontentu konferencyjnego. Muszę jeszcze popracować nad komunikacją, ale to co udało się osiągnąć cieszy mnie bardzo.

Po trzecie wypełniliśmy już połowę dostępnych stoisk. Mam nadzieję, że dopełnienie do 30 zajmie mi mniej niż najbliższe dwa tygodnie. Cieszę się bardzo z różnorodności oraz „kaloryczności” firm, które nam zaufały.

Po czwarte sprzedaż idzie doskonale. Przypomnę – planujemy na Nowogrodzkiej zgromadzić 400 osób i nie wliczam w to prelegentów, wystawców i organizatorów. Sama konferencja to 200 krzeseł, z czego 170 miejsc jest biletowana. Na koniec marca bilety zakupiło już 59 osób.

Podcast

Marzec był mocno podcastowy. Nagrałem materiał na cztery nowe odcinki, dwa zostały już opublikowane w ramach Klientomanii. W ciągu zaledwie 30 dni Klientomania po niemal rocznej przerwie wróciła na dobre do podcasterskiej gry i zyskała rekordowe liczby pobrań. Podcast powstał z potrzeby rozmowy. Tak więc ten format dominuje w naszej twórczości. W 41 odcinku, otwierającym nowy sezon Klientomanii Arek odpytał mnie o My Customer World. „Jak zorganizować wydarzenie marzeń?” to szczera (czasami do bólu) rozmowa o moim pomyśle na konferencję, o jej komunikacji, o wyzwaniach. Za to w 42 odcinku ja odpytałem dr Tomasza Piekota o to „jak rozmawiać prosto?”. Na tą rozmowę czekałem niemal 2 lata. Za to w zaledwie 7 dni  rozmowa rozbiła bank pobrań. Jeżeli jeszcze nie słuchałeś/aś to koniecznie nadrób zaległości. Od dzisiaj wszystkie rozmowy będą dostępne również w wersji do czytania.

A ponieważ dzień bez nowego pomysłu dniem straconym, jako, że Klientomania wróciła sprawnie na właściwe tory to mogłem się zabrać za realizację mojego pomysłu, który grzecznie zaparkowany czekał, aż nadejdzie ten czas. Już na początku marca startuję z nowym formatem podcastu. Tym razem wracam do źródeł mojej klientomanii czyli do tematów w okół … contact center. Mam już nagrane dwa odcinki – tzw. „Zerowy” będący zapowiedzią serii, oraz „pierwszy” będący zapisem rozmowy o zarządzaniu, górach i harcerstwie”. Żeby nie psuć niespodzianki pozostawię Cię z taką niedopowiedzianą historią.

Kij w mrowisko

Nie ma to jak włożyć kij w najbardziej gorący temat ostatnich miesięcy. Z jednej strony media (marketingowo oczywiście) donoszą nam, że to już pewne, że to już koniec, że … roboty przejmują wszystko. Z drugiej „stąpający twardo po ziemi” na chłodno komentują „The Gartner Hype Cycle for Emerging Technologies” Gartnera w naszym słuchawkowym artykule „Czy sztuczna inteligencja w contact center okaże się rozczarowaniem?” Przyznam Ci się, że obawiałem się, że nikt nie będzie chciał odpowiedzieć na moje pytania, że prowokacja – prowokacją, ale to zakrawa na podcinanie gałęzi, na której się siedzi. Niepotrzebnie. Niemal każdego dnia otrzymywałem kolejne wypowiedzi rozbudowujące format do rekordowej długości artykułu. Ale co najważniejsze budujące jeszcze szerszy kąt widzenia tematu. Wierzę, że na tej podstawie dużo łatwiej wyrobić sobie własny pogląd na temat przyszłości.

A tak przy okazji w marcu stuknęło 10 odcinków „Kija w mrowisko”. Z tej okazji napisałem na LinkedIn  artykuł „Wkładam kij w mrowisko, aby dobrze zrozumieć”.

Zazwyczaj moje podsumowanie jest bardziej rozdrobnione. W marcu sporo się działo, ale najważniejsze dla mnie sprawy obracały się w opisanych powyżej obszarach.

  1. Jak First Call Resolution wpływa na obsługę klienta | nasluchawkach.pl
  2. Czy sztuczna inteligencja w contact center okaże się rozczarowaniem? | nasluchawkach.pl
  3. KLM #41: Jak zorganizować wydarzenie marzeń ?
  4. CCW 2018 – relacja z najważniejszych europejskich targów contact center | forumcallcenter.pl
  5. KLM #40: Go digital, be human – Batalia o człowieczeństwo w komunikacji | klientomania.pl
  6. KLM #42: Jak rozmawiać prosto? | klientomania.pl
  7. Zappos – Stop Marketing : Start Engaging |klientomania.pl
  8. Jak zwracać się do księdza? | nasluchawkach.pl
  9. Nie bój się pracy w call center | nasluchawkach.pl
  10. Forumowe podsumowanie lutego 2018 | forumcallcenter.pl

Zapraszam do współdziałania w kwietniu

  • Do aktywnego uczestnictwa w przygotowaniach do naszej konferencji My Customer World 2018 – sorry, ale będę cisnął 😉 Bo warto, bo wierzę w to, bo będzie fajnie.
  • Do współdziałania w ramach Forum Call Center – zaprojektowaliśmy jedyny w swoim rodzaju model członkostwa: Wspierasz działalność i realizację przez Forum otwartych projektów, w rewanżu uzyskujesz dostęp do kilkunastu usług w trzech obszarach: informacja i wiedza, wsparcie marketingowe oraz szanse biznesowe. Skontaktuj się ze mną
  • Do współdziałania na rzecz wizerunku branży call center
  • Obserwuj i polub nasze profile społecznościowe. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco: najszybciej otrzymasz powiadomienia o nowych treściach oraz zyskasz dostęp do licznych treści, które polecamy do przeczytania.

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.