Forumowe podsumowanie sierpnia 2016

Opublikowane przez: Polskie Forum Call Center
Kategoria: News / FCC

I zatoczyliśmy koło. Rok temu wprowadziliśmy zwyczaj podsumowywania zakończonego miesiąca. Forumowe podsumowanie pozwala nam choć na chwilę zatrzymać się, spojrzeć za siebie i ocenić 31 dni pracy. Ta chwila refleksji daje nam sporo satysfakcji, a tym którzy wpadają do nas nieregularnie pozwala w jednym miejscu znaleźć najważniejsze treści. Zatem podsumowujemy miesiąc już po raz 13.

Finisz porządków

Światło dzienne zaczęły oglądać kolejne usprawnienia i nowe projekty. Przypomnijmy – kierunek naszych działań jest jasno nakreślony przez ogłoszony w kwietniu 2016 roku manifest. Każdy nowy projekt, docelowo struktura przekazywanej wiedzy są zgodne z misją Forum Call Center. W lipcu rozpoczęliśmy, a w sierpniu rozwinęliśmy facebookowy alert customer care. Każdego dnia dzielimy się informacjami wyłowionymi z ogromie internetu, do których warto zajrzeć. To co ważne sięgamy do źródła szanując pracę autorów i ich biznes. Tradycyjnie uzupełniliśmy kalendarium o istotne pozycje wydarzeń branżowych w sezonie jesienny. I świat ujrzał projekt, nad którym pracowaliśmy już od kilku miesięcy „Na słuchawkach

Na słuchawkach

To był miesiąc „na słuchawkach”. Większość naszej energii i czasu ukierunkowane było na dotrzymanie sierpniowego terminu udostępnienia nowego miejsca w sieci, które powstało z myślą o konsultantach i kandydatach do pracy na słuchawkach. Na słuchawkach to projekt podobnie jak całe Forum oparte na rzetelnej merytoryce i użyteczności. Jest jednocześnie narzędziem dla firm call center wspomagając budowę pozytywnego wizerunku pracodawcy, branży oraz wspierając procesy rekrutacyjne. Udostępnienie serwisu 22 sierpnia to nowy rozdział w życiu Forum Call Center. Przed nami mnóstwo pracy przy budowie prawdziwego wizerunku pracy na słuchawkach. Mamy nadzieję, że dołączycie do świata na słuchawkach.

Nowa, rozbudowana oferta członkowska

Stale pracujemy nad rozwojem usług jakie dostarczamy członkom Forum Call Center. Członkostwo w Forum jest formułą współdziałania firm i managerów, którą rozwijamy od wielu lat. W ostatnim roku wypracowaliśmy model, który w naszej ocenie jest konstruktywny i korzystny dla obu stron. Członkowie otrzymują pakiet usług, na który składają się m.in. dostęp do informacji i wiedzy, wsparcie merytoryczne oraz marketingowe. Forum dzięki pobieranym opłatom może realizować kolejne projekty na rzecz całego rynku. Nowa oferta liczy dzisiaj 16 grup usług. Zapraszamy do współdziałania.

Pobiegane

Jedni zbierają znaczki pocztowe, jeszcze inni uwielbiają jeździć na rowerze lub żeglować. W Forum po godzinach biegamy. Im dłużej, wyżej, trudniej tym ciekawiej. I tak na początku sierpnia już po raz drugi wzięliśmy udział w ultramaratonie Chudy Wawrzyniec. 53 km w Beskidzie Żywieckim z sumą przewyższeń ok 3.5 tys m. Zapytasz zapewne co to ma wspólnego z branżą ? Ano trochę ma. Po pierwsze obsługa klienta to zawsze dystans ultra. Po drugie chcemy Cię namówić do wyjścia z za biurka i murów firmy. Warto mieć pasję, bo pozwala ona spojrzeć nawet na sprawy zawodowe z bardzo konstruktywnym dystansem.

Przygotowania do sezonu konferencyjnego

Kij w konferencyjne mrowisko włożyliśmy po raz pierwszy w sierpniu 2015 roku. W ramach naszego podcastu i działań wokół niego wzięliśmy na warsztat wydarzenia branżowe i zderzyliśmy je z oczekiwaniami zarówno naszymi jak i rynku. Po roku wróciliśmy do tematu. Przeanalizowaliśmy co się zmieniło (po stronie organizatorów – niewiele), podpowiadamy na które konferencje warto się wybrać, ale również, staramy się wesprzeć Cię w dobrym przygotowaniu i wykorzystaniu uczestnictwa w wybranych wydarzeniach. Ponownie przygotowaliśmy najbardziej obszerne kalendarium wydarzeń branżowych obejmujące konferencje, spotkania biznesowe, warsztaty w Polsce i za granicą.

Oryginał może być tylko jeden

Mamy dowody, że to co robimy jest dobre. Od kilku miesięcy obserwujemy pojawianie się kolejnych „projektów” silnie inspirowanych naszymi działaniami. Oczywiście nie mamy nic przeciwko korzystania z naszych inspiracji, w końcu inspirowanie zapisane jest w naszym manifeście. Ale mamy poważne zastrzeżenia odnośnie etycznej strony konkretnych sytuacji. Media branżowe pełną bardzo odpowiedzialną misję. Kształtujemy opinie i budujemy wizerunek branży.

Model pracy i funkcjonowania Forum Call Center jaki przyjęliśmy na początku 2015 roku i z konsekwencją realizujemy sprawdza się. Potwierdzają to płynące do nas bezpośrednio liczne głosy poparcia ale również statystyki odwiedzalności serwisu (wykorzystujemy Google Analytics – najbardziej miarodajny, choć jednocześnie pokazujący najniższe wartości w porównaniu z innymi) oraz statystki zaangażowania e mediach społecznościowych (Facebook i LinkedIn). W okresie minionych 15 miesięcy stworzyliśmy wiele autorskich projektów:

Najpopularniejsze artykuły w miesiącu sierpniu [Top 10]

Zestawienie na podstawie statystyk Google Analytics

  1. Call center oczami… długoletniego pracownika– Telmon [HR / Na słuchawkach] 1.08.2016
  2. Kalendarium wydarzeń 2016 – Forum Call Center [wydarzenia] 15.02.2016
  3. Dress Code w call center ? – Telmon [HR] 8.08.2016
  4. Prognoza dla polskiego rynku call center Outsourcing & More / Marcin Łukasik Unicall [aktualności] 28.07.2016
  5. Witamy w świecie na słuchawkach – Forum Call Center [Aktualności] 22.08.2016
  6. 7 życiowych umiejętności, których nauczysz się, pracując w call center – Telmon [HR] 27.11.2016
  7. Żywot telemarketera zdalnego – Łukasz Jasiński [Strategie i zarządzanie] 19.08.2016
  8. Obsługa klienta to zawsze dystans ultra – Maciej Buś [Blog] 17.08.2016
  9. Grywalizacja w contact center – 5 pomysłów na szybkie i proste zastosowanie – Cezary Maluj [HR] 12.08.2016
  10. 8 kryteriów wyboru outsourcingowego call center, a właściwie… – Maciej Buś [Strategie i Zarządzanie] 15.07.2015