Polskie Forum Call Center > Artykuły > News / FCC > Forumowe podsumowanie sierpnia 2017

Forumowe podsumowanie sierpnia 2017

Opublikowane przez: Maciej Buś
Kategoria: News / FCC

Nowy serwis Na Słuchawkach, dwóch nowych członków naszego Forum, dwa nowe formaty eventowe, całoroczny przegląd wydarzeń branżowych – tak w telegraficznym skrócie przedstawiają się efekty upalnego sierpnia. Zapraszam do mojego – forumowego podsumowania minionego miesiąca.

Nowy serwis na słuchawkach

 

Dokładnie w pierwsze urodziny Oskara i projektu Na Słuchawkach (22. sierpnia) udostępniliśmy nowy serwis internetowy www.nasluchawkach.pl. Od tego momentu staje się on kluczowym medium skierowanym do uczestników branży na słuchawkach (lub jak wolisz „call/contact center”) koncentrującym się na istotnych i zarazem rozwojowych tematach związanych ze specyfiką tej działalności. Oddana w sierpniu strona www.nasluchawkach.pl jest sercem budowanego prorozwojowego ekosystemu, którego kolejne funkcje będziemy systematycznie dodawać w najbliższym czasie. Już dzisiaj w serwisie znajdziesz:

  • Największą bazę komentarzy eksperckich,
  • Kompletną bazę porad Tricks & Tricks
  • Poradnię, w której znajdziesz podpowiedzi dotyczące z jednej strony zarządzania, z drugiej kariery na słuchawkach
  • Nasze słynne kalendarium wydarzeń
  • Pressroom, które stało się gościnnym miejscem dla nadsyłanych (aczkolwiek wartych publikacji) informacji prasowych. Naszą intencją było wyraźne oddzielenie ich od materiałów merytorycznych.
  • Podpowiedzi dotyczące kariery – tym działem kontynuujemy zapoczątkowaną rok temu misję odczarowywania pracy na słuchawkach.

Przeczytaj więcej o naszym świecie na słuchawkach.

odwiedź : www.nasluchawkach.pl

CCmeetups

 

Od dawna w mojej głowie kołatała się myśl zorganizowania spotkania służącemu przekazowi wiedzy oraz networkingowi (pamiętasz naszą misję ? „Współdziałanie – rozwój – integracja”). Przyzwyczaiłem już chyba Was do tego, że projekty forumowe idą nieco w poprzek przyjętym standardom i w poszukiwaniu modelu naszych spotkań zamieniliśmy hotelową salę konferencyjną na pub, elegancką kawę z ekspresu w filiżance na piwo w szklanicy, drogie bilety na … Twój uśmiech (ok, za adres e-mail, ale uśmiech musi być), a oficjalny i formalny sznyt na sporą dawkę luzu, a nawet improwizacji. Acha, będzie również merytoryka – bez ograniczeń, bez niedopowiedzeń, tajemnic, pytań pozostających bez odpowiedzi. Takie będą #ccmeetups – pierwsze meetupy dedykowane branży call center (na słuchawkach). Każde spotkanie to określony temat i specjaliści w danej dziedzinie – na scenie oraz na widowni. To przedsięwzięcie jest dla nas sporym wyzwaniem, ale przyznam się Wam, że nie mogę doczekać się już kiedy się spotkamy.

Więcej o tym czym są ccmeetapy, jak je pomyśleliśmy oraz kalendarz spotkań znajdziesz w artykule „Startują ccmeetups”

Nowi członkowie

W sierpniu do naszego Forum dołączyły dwie kolejne firmy. Zanim opowiem więcej o tym kim są pozwolę sobie na „krótką” i dość osobistą dygresję. Od samego początku Forum Call Center (2012 rok) formuła członkowska zakładała pewną równowagę. Zależy mi na tym aby obie strony dając coś od siebie otrzymywały w zamian realną wartość. Opłaty członkowskie to stanowią dla Fundacji dotację jej działalności – pozwalają na realizację naszych projektów i robienie rzeczy, które (ostatnio tak usłyszałem) są szalone, kompletnie niebiznesowe – np. udostępnianie wiedzy za darmo. Dla mnie osobiście to budowanie bardzo emocjonalnej więzi z naszymi / moimi partnerami. I o ile jakiś czas temu wydzieliłem usługi, z których można skorzystać na zasadach biznesowych to są takie, których nigdy nie będzie można kupić, a z mojej strony stanowią formę emocjonalnego rewanżu, żeby nie powiedzieć wdzięczności. Członkowie Forum otrzymują natomiast wciąż rozbudowywany pakiet usług: 1) dostępu do informacji i wiedzy, 2) wsparcia marketingowego oraz 3) szans biznesowych.

Do forumowej społeczności w sierpniu dołączyli:

Grupa Nowy Styl – to europejski lider w zakresie kompleksowych rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych oraz miejsc użyteczności publicznej. Unikatowy model biznesowy Grupy pozwala dostarczać klientom usługę wyposażania wnętrz w oparciu o dogłębną analizę specyfiki i potrzeb klienta, efektywności, organizacji pracy, ergonomii i akustyki. Dzięki doświadczeniu oraz zapleczu technologiczno-produkcyjnemu każda oferta jest “szyta na miarę”.  – To jest notka oficjalna. Ja opowiem Wam wielemówiącą historię z tegorocznych targów CCW w Berlinie. Odkąd pamiętam wszelkie trendy w zakresie aranżacji wnętrz call center podczas targów wyznaczała firma HCD GmbH. W lutym ich stoisko odwiedził Sebastian Osuch z Grupy Nowy Styl. Po obejrzeniu eksponowanych aranżacji zapytał „Gdzie można zobaczyć wdrożenia tych konceptów?” W odpowiedzi usłyszał, że to jest dopiero pieśń przyszłości. Że za pewnie w 2020 roku będą wdrażane produkcyjnie. „Acha” – odpowiedział Sebastian „My mamy w Polsce już trzy wdrożone projekty tego typu”…

Dzinga (Smartel Plus) –  oferuje wysokiej jakości i dostępne dla każdego rozwiązania, oparte na chmurze i przeznaczone do komunikacji w biznesie.Współpracuje z sektorem małych i średnich firm w obszarze telefonii IP. DOstarcza takie rozwiązania jak: wirtualna centrala PBX, numerację 0800 (toll Free), numerację wewnętrzną dla firm, krajowe numery kierunkowe,  smart call back, nagrywanie rozmów oraz IVR. Od siebie dodam, że dawno nie spotkałem tak dynamicznie i pozytywnie rozwijającej się firmy technologicznej. Pracują tam ludzie o rzadko spotykanym otwartym spojrzeniu na świat – w tak cenionym przeze mnie modelu out of the box.

Monitorujemy internet

Już ponad rok systematycznie śledzimy wszelkie wzmianki na temat call center oraz obszarów powiązanych takich jak obsługa klienta, technologie komunikacyjne, zmiany w prawie, handel, cyberbezpieczeństwo itp. Efekty naszej pracy udostępniamy członkom Forum Call Center w wewnętrznym portalu komunikacji członkowskiej. W każdym tygodniu to od 70 do nawet 200 treści w krajowych i zagranicznych mediach internetowych. W ostatnim czasie do zestawu narzędzi, z których korzystamy dołączył system Brand24, który znacznie rozszerzył możliwości identyfikacji treści medialnych, ale również pozwala nam na badanie aktywności firm związanych bezpośrednio z branżą. Prowadzony przez nas monitoring pozwala również na wychwytywania zalążków sytuacji kryzysowych poszczególnych marek. W przypadku zidentyfikowania niepokojących sygnałów nasi członkowie otrzymują natychmiastową informację o potencjalnym zagrożeniu oraz sugestię podjęcia działań.

Przegląd wydarzeń branży call center 2017

 

Jeżeli trzy lata dają mi prawo do nazwania czegoś tradycją to moje tak nazwę moje sierpniowe przemyślenia na temat konferencji branżowych. W tym roku po raz kolejny wziąłem na tapetę konferencje, spotkania biznesowe, konkursy czyli wszystko to co nazywamy z angielska „events” i co służy przekazowi wiedzy, inspiracji itd. No właśnie czy przynosi. W tegorocznej edycji postanowiłem subiektywnie podsumować całoroczny kalendarz – od stycznia do grudnia. Na temat każdego wydarzenia mam swoje opinie, którymi się dzielę. Wiem, że ubiegłych latach moje podsumowania były bardzo użyteczne zarówno dla firm, które na ich podstawie lokowały swoje budżety w promocję podczas dobrych eventów, jak i dla potencjalnych uczestników, którzy odkrywali nowe dla siebie wydarzenia lub szukali potwierdzenia dla swoich wyborów. No cóż wiem, że dzięki moim rekomendacjom wiele firm organizujących konferencje zyskało klientów ;).

Top 10 w naszych mediach

Zapraszam do współdziałania we wrześniu

Maciej Buś

About Maciej Buś

Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center – organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Visit My Website
View All Posts

Dodaj komentarz