Polskie Forum Call Center > Artykuły > News / FCC > Forumowe podsumowanie stycznia 2018

Forumowe podsumowanie stycznia 2018

Opublikowane przez: Maciej Buś
Kategoria: News / FCC

Nowy rok, nowy miesiąc, nowe miejsce, nowe projekty. Wydarzenie marzeń wypełnia niemal całą listę moich działań, tegoroczna berlińska misja odwołana, ale poza tym jak zwykle jedziemy na CCW, podważamy kolejne oczywistości czyli „kija w mrowisko” kolejne odsłony, poznaliśmy gwiazdy outsourcingu contact center. Zapraszam na moje podsumowanie miesiąca.

My Customer World 2018 – to się dzieje naprawdę

Już miesiąc temu zapowiadałem przygotowania do organizacji wydarzenia marzeń. Z początkiem stycznia przeszliśmy z etapu projektowania do działania. I to co się dzieje jest absolutnie wspaniałe. O pomysłach czy ono ma być od połowy listopada wiedziała garstka osób. Nie z powodu jakiejś wielkiej tajemnicy tylko z poczucia odpowiedzialności. Zbierałem opinie, komentarze, pomysły i starałem się wypracować coś co w świecie startupów nazywa się MVP (Minimum Viable Product). Kiedy był już gotowy postanowiłem podzielić się nim ze światem. Z początkiem roku założyłem grupę na Facebooku (Ten namawiał mnie do tego od dłuższego czasu) i niemal każdego dnia dzielę się swoimi doświadczeniami związanymi z powstawaniem My Customer World. Co poniedziałek o 15 możesz zobaczyć na żywo lub odtworzyć retransmisję tygodniowe podsumowanie prac nad powstawaniem wydarzenia. Żeby nie duplikować treści i przekazu serdecznie zapraszam Cię na stronę mycustomer.world, a szczególnie na jego blog – znajdziesz tam już kilkanaście opisów tego co przygotowuję na maj. MCW to jeden z najważniejszych i najbardziej ekscytujących forumowych projektów zaplanowanych na rok 2018

CCW 2018 – misja odwołana, ale…

Od niemal 10 lat czuję się związany z berlińskim wydarzeniem. Od połowy dekady powtarzam, że to podstawowy termin w kalendarzu każdego managera, który na poważnie zajmuje się contact center. W jednej z moich rozmów Jacek Barankiewicz określił to wydarzenie jako papierek lakmusowy europejskiej branży. Tu po prostu trzeba być. Bardzo zabolała mnie decyzja, którą podjąłem w połowie stycznia, ale rozsądek wziął górę. Mimo sukcesu ubiegłorocznych misji, postanowiłem, że w tym roku zaparkujemy naszą aktywną formę obecności w CCW. Dwa kluczowe powody to koncentracja na naszym wydarzeniu, o którym pisałem chwilę wcześniej (możliwości operacyjne) oraz koszty związane z realizacją misję, które okazały się nieracjonalnie wyższe w stosunku do poprzednich lat (sens ekonomiczny). Mimo odmowy skorzystania z oferty CCW nadal szczerze i z pełnym zaangażowaniem zachęcam każdego managera cc do odwiedzenia targów w dniach (27 – 28.02.2018;  targi trwają o jeden dzień dłużej, ale szkoda Twojego czasu na ten dzień). Ja, podobnie jak przez ostatnich 10 lat będę tam obecny. Co więcej… mam nadzieje spotkać się z wieloma z Was, nie tylko z tymi, którymi spotykamy się co roku, podczas nieformalnego spotkania 27.02 w Centrum Berlina. Wypatruj informacji na ten temat. Oczywiście jak co roku przywiozę stamtąd relację i komentarze co w europejskim rynku piszczy.

Kijem w mrowisko

Projekt, który absolutnie spontanicznie powstał podczas jednego z listopadowych spacerów w ciągu dwóch miesięcy urósł do rangi ikony serwisu www.nasluchawkach.pl. Kolejne tematy nie tylko przyciągają coraz to nowych czytelników, ale przede wszystkim komentatorów. Tempo pracy oraz specyfika stycznia (długi noworoczny rozruch) spowodował, że styczniu ukazał się tylko jeden wątek (zgodnie z założeniem publikacji co dwa tygodnie), ale jaki. Tym razem wziąłem na tapetę temat, który był wałkowany od kilkunastu lat na niejednej konferencji (sam kilka razy o tym opowiadałem) „Outsourcing vs. Inhouse”. Podważając prawdy, odświeżając status quo, wkładając … kij w mrowisko, mam nadzieję, że udało nam się pobudzić dyskusje na temat roli /  możliwości…. nie outsourcingu, ale współdziałania firm z podmiotami specjalizującymi się w obsłudze komunikacji marek z klientami i otoczeniem biznesowym.

Nawiasem mówiąc, jeszcze niedawno obawiałem się, że dość szybko skończą się tematy do kolejnych dylematów… nawet chciałem zapytać czytelników o podpowiedź (i tak to zrobię). Okazuje się jednak, że każdy dzień przynosi kolejne tematy. Te najbliższe to np: „ Co dalej z Video w contact center”, „Agent, konsultant, doradca klienta – kim jest pracownik call center?”, „Jak powinno wyglądać case study ?”, no i temat, który zaistniał podczas BSS Forum organizowanym przez Fundację Pro Progressio „Kto napędza rozwój technologii?”. Zapraszam do czytania i współdziałania. Niezmiernie cieszy mnie fakt, że grono komentujących się stale rozszerza. To się nazywa integracja ;).

Gwiazdy outsourcingu contact center

Już po raz piąty miałem przyjemność uczestniczyć w Gali wręczenia nagród Outsourcing Stars – konkursu organizowanego przez Fundację Pro Progressio. Przyjemność była tym większa, że po raz trzeci miałem zaszczyt wręczać nagrodę dla najlepszego outsourcingowego call center. Tym razem (konkurs podsumował rok 2017) do konkursu zgłosiło się ponad 30 podmiotów z sektora call/contact center. Najlepszymi wynikami wykazały się Telmon, Media System oraz Voice Contact Center. W kategorii BPO świetnie zadebiutował Customer Heroes. Gwiazdą outsourcingu tym razem został ponownie Telmon. To już jego druga nagroda w tym konkursie. Mnie bardzo uciszyły dwa fakty: pierwszy to duże zainteresowanie konkursem ze strony firm naszego sektora – 1/4 podmiotów wzięła udział we współzawodnictwie – jak na nasz rynek to robi wrażenie. Drugi to wspaniałe debiuty w konkursie Media System oraz Customer Heroes – już za pierwszym razem uzyskały nominację do nagrody.

Galę poprzedziła całodniowa konferencja The BSS Forum. Jednym z tematów tradycyjnie już (to była druga edycja) było call/contact center. W ramach Hard Talk (zgodnie z przewidywaniem organizatorów w sali toczyła się gorąca dyskusja) rozmawialiśmy o współpracy dostawców technologii z firmami call center, a w szczególności próbowaliśmy znaleźć odpowiedź kto napędza rozwój technologii. Dyskusja była bardzo interesująca, a wnioskami z niej już wkrótce się podzielę ze światem.

Top 10 w naszych serwisach

  1. Call Center w mediach – recenzja raportu medialnego Press Service | forumcallcenter.pl
  2. Porażki branży call center w roku 2017 | nasluchawkach.pl
  3. Jakich procesów nigdy nie oddałbyś do outsourcingu i dlaczego ? | nasluchawkach.pl
  4. Stwórz sobie sexowny głos | klientomania.pl
  5. KLM #039: Skąd biorą się leady sprzedażowe? | klientomania.pl
  6. Prognoza dla branży call center na rok 2018 | nasluchawkach.pl
  7. Przegląd wydarzeń branży call center 2017 | forumcallcenter.pl
  8. 11 faktów, które rewolucjonizują świat obsługi klienta | klientomania.pl
  9. Sukcesy branży call center w roku 2017 | nasluchawkach.pl
  10. Jak przywitać się z księdzem? | nasluchawkach.pl

Zapraszam do współdziałania w lutym

  • Do współdziałania w ramach Forum Call Center – zaprojektowaliśmy jedyny w swoim rodzaju model członkostwa: Wspierasz działalność i realizację przez Forum otwartych projektów, w rewanżu uzyskujesz dostęp do kilkunastu usług w trzech obszarach: informacja i wiedza, wsparcie marketingowe oraz szanse biznesowe. Skontaktuj się ze mną
  • Do udziału w CCW 2018 w Berlinie. To jedno z najważniejszych w Europie przeglądów branży.
  • Do aktywnego uczestnictwa w przygotowaniach do naszej konferencji My Customer World 2018
  • Do współdziałania na rzecz wizerunku branży call center
  • Obserwuj i polub nasze profile społecznościowe. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco: najszybciej otrzymasz powiadomienia o nowych treściach oraz zyskasz dostęp do licznych treści, które polecamy do przeczytania.
Maciej Buś

About Maciej Buś

Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Visit My Website
View All Posts

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.