Janusz Tomiczek z Alfavox podsumowuje rok 2016

Opublikowane przez: Polskie Forum Call Center
Kategoria: Komentarz ekspercki

Dla Janusza Tomiczka rok 2016 to ugruntowanie Alfavox na arenie międzynarodowej. Solidna sieć partnerska, liczne wystąpienia na ważnych międzynarodowych konferencjach, pozytywny feedback płynący od kontrahentów potwierdzają, że to był dobry rok. Rytm pracy w Alfavox wyznaczała wizja wirtualnej placówki – jako konceptu i produktu zarazem. Jako kierunek na kolejne 12 miesięcy wskazuje na jakość – w relacjach, wdrożeniach, obsłudze… wszędzie.

Wydarzenie roku 2016

Rynek

Z dużą uwagą śledzę zmiany na rynku contact center, a w ostatnim roku zmiany, jakie miały miejsce u dużych graczy. Mam na myśli fuzję Genesys i Interactive Intelligence oraz szeroko komentowane kłopoty Avaya [edit]. Zmiany ważne, bo wpływają na dynamikę i rozkład sił na całym rynku.

Alfavox

W ostatnim roku bardzo intensywnie działaliśmy za granicą. Pozyskaliśmy znaczących klientów oraz zbudowaliśmy sieć partnerską, za pomocą której sprzedajemy rozwiązania Alfavox. Dzięki wystąpieniom na prestiżowych konferencjach w Europie, ugruntowaliśmy naszą pozycję w branży jako producent i dostawca oprogramowania oraz ekspert. Świadczą o tym pozytywne głosy, jakie docierały do nas po dużych eventach, gdzie prezentowaliśmy rozwiązania Alfavox, wskazywaliśmy na potrzeby rynku oraz nowe trendy i możliwości.

Trend roku 2016

Rynek

Obserwowałem bardzo wyraźne zainteresowanie kanałem wideo w komunikacji pomiędzy firmą lub instytucją a klientami, a więc komunikacją bardzo dobrej jakości, w pełni zastępującej kontakt rzeczywisty, pozwalającej na to, żeby szybko i skutecznie załatwić sprawę lub zasięgnąć opinii. Ważne znaczenie w rozwoju usług contact center mają również media społecznościowe, które – z jednej strony – są kolejnym kanałem komunikacyjnym pomiędzy firmami a klientami, z drugiej cennym źródłem wiedzy o zachowaniach, nawykach i potrzebach konsumenckich.

Alfavox

Wirtualny Oddział to odpowiedź Alfavox na zapotrzebowanie branży i klientów. Zbierając informacje z rynku, badając jego potrzeby oraz oczekiwania stworzyliśmy nowoczesne rozwiązanie, które pozwala na bezpośredni kontakt z placówkami bankowo-finansowymi bez konieczności wychodzenia z domu. Dzięki zastosowaniu nowatorskich metod biometrii twarzy oraz nowoczesnych mechanizmów weryfikacji autentyczności dokumentów tożsamości, autoryzacja klienta nie wymaga podawania hasła, pinu czy telekodu. Wirtualny Oddział sprzyja efektywnemu finalizowaniu transakcji – z przeprowadzonych badań wynika, że ponad 60% transakcji sprzedażowych za pomocą tego rozwiązania kończy się sukcesem.

Sukces roku 2016

Alfavox

Bardzo dobrze radzimy sobie na trudnym, międzynarodowym rynku. Jest to efekt ciężkiej pracy całego zespołu, ale również konsekwentnie realizowanej strategii polegającej na budowaniu silnych i długotrwałych relacji z klientami. Zbudowaliśmy sieci partnerskie w Europie, które z sukcesem sprzedają rozwiązania Alfavox. Poszerzyliśmy funkcjonalności naszych rozwiązań, co zostało docenione przez naszych klientów. Stale podnosimy jakość relacji z otoczeniem biznesowym oraz wewnątrz firmy. Dzięki temu, że jesteśmy ciekawi naszych partnerów, otwarci na zmiany, zainteresowani możliwościami i oczekiwaniami rynku contact center, idziemy do przodu i nie mamy się czego wstydzić.

Prognoza na rok 2017

Rynek

Przewiduję, że rynek będzie się jeszcze mocniej specjalizował i unowocześniał. Coraz większe zastosowanie znajdą inteligentne roboty, które przejmą część pracy wykonywanej teraz przez ludzi. Będę obserwował reakcję otoczenia biznesowego. Z jednej strony dostaniemy do ręki narzędzie, które zrewolucjonizuje tę branżę, będzie zbierało i analizowało nieskończone ilości danych, z drugiej będzie musiało zadomowić się w tej przestrzeni i przekonać do siebie pokolenie Baby Boomers, a więc ludzi urodzonych w latach 1946-1964 oraz pokolenie X urodzone w latach 1961- 1983.

Alfavox

W Alfavox przywiązujemy bardzo dużą wagę do wysokiej jakości obsługi każdego klienta i uważam, że to jedno z największych wyzwań branży. Dotyczy to zarówno producentów i dystrybutorów systemów informatycznych, jak również firm dostarczających usługi call center. Obserwuję, iż klienci odczuwają deficyt relacji i zależy im na tym, żebyśmy budowali z nimi wartościowy kontakt oparty na słuchaniu i rozumieniu potrzeb. W zagadnieniu tym mieszczą się zarówno wyzwania związane z gromadzeniem i przetwarzaniem wielkiej ilości danych, jakie przepływają z różnych źródeł i kanałów, jak również z zastosowaniem robotów, które zaczynają zastępować pracę ludzi.


Janusz Tomiczek

prezes zarządu Alfavox sp. z o.o. Inżynier systemowy posiadający bogate doświadczenie z zakresu rozwiązań informatycznych i teleinformatycznych, obsługi kluczowych klientów, konsultingu oraz planowania rozwoju produktów i firm. Janusz Tomiczek jest absolwentem Politechniki Śląskiej w Gliwicach, wydziału AEI, kierunku Informatyka. Swoją karierę inżyniera systemowego rozpoczynał m.in. w Comarch SA oraz 2Si SA. Od 2001 roku pracował w Wind Telecom SA, gdzie pełnił funkcję dyrektora konsultingu i rozwoju. Posiada liczne certyfikaty w zakresie technologii Microsoft, HP, Legato, Citrix itp.