Polskie Forum Call Center > Artykuły > News / FCC > My Customer World 2018 – relacja z wydarzenia inspirowanego doświadczeniami

My Customer World 2018 – relacja z wydarzenia inspirowanego doświadczeniami

Opublikowane przez: Polskie Forum Call Center
Kategoria: News / FCC

Dwa dni inspiracji, nietuzinkowej atmosfery współdziałania, wymiany wiedzy, doświadczeń i informacji. My Customer World 2018 – wydarzenie, które odbyło się 9 i 10 maja zebrało w jednym miejscu i czasie ponad 200 osób związanych zawodowo z obszarem komunikacji marek z klientami, obsługi klienta i contact center. Uczestnicy zgodnie potwierdzali: „to jedno z najbardziej merytorycznych wydarzeń od lat”.

Wydarzenie inspirowane doświadczeniami

My Customer World to projekt, u podstaw którego żywa była (i nadal pozostaje) jedna myśl – „dostarczyć pozytywne doświadczenie”.  Zebraliśmy najlepsze praktyki w zakresie organizacji wydarzeń, wyeliminowaliśmy najczęściej pojawiające się przeszkody, zbudowaliśmy całkowicie nowy format wydarzenia po to, aby dać uczestnikom możliwość współuczestniczenia i doświadczania wiedzy, idei, miejsca oraz zgromadzonych w jednym miejscu, w jednym czasie ludzi. MCW 2018 to wydarzenie poświęcone komunikacji pomiędzy markami i klientami. Uczestnicy odkrywali tajemnice „świata klienta” – w sposób naturalny, otwarty oraz kreatywny. Najważniejszym organizacyjnym wyzwaniem było usystematyzowanie i oddzielenie wiedzy od informacji. Tak powstała koncepcja Forum – konferencji w najczystszej postaci, źródła wiedzy i inspiracji oraz Expo – targów rozwiązań wspierających obsługę klienta, miejsca dedykowanego informacji oraz promocji.

MCW Forum – konferencja, która opowiada historie

20 minutowe wystąpienia, gwarancja unikalności prezentacji, jasne przesłanie i wezwanie do działania skierowane do uczestników – to trzy najważniejsze założenia dotyczące treści konferencji. Postawiliśmy na ludzi i ich historie, zamiast na znane nazwiska i marki. Nasi prelegenci na czas Forum przybrali „indiańskie imiona” odzwierciedlające ich pasje, wyznawane wartości oraz kluczowe kompetencje. Program spotkania osadzony był w 6 obszarach tematycznych odzwierciedlających wyzwania managerów obsługi klienta, z którymi zmagają się „tu i teraz”. Z pełną premedytacją zdecydowaliśmy się odłożyć na bok tematy trendów i przyszłości. Skupiliśmy się natomiast na praktycznych zastosowaniach nowych technologii w stopniu w jakim możemy je wykorzystać dzisiaj.

Udało nam się zorganizować konferencję całkowicie pozbawioną elementów „lokowania produktów”. Dobór tematów, prelegentów, formatu wydarzenia oraz zbudowanie naturalnej atmosfery zaowocowały pozytywnym odbiorem uczestników, którzy zgodnie potwierdzali, że „to jedna z najbardziej merytorycznych konferencji branżowych od lat

MCW Expo – przegląd rozwiązań wspierających obsługę klienta

Na 15 stoiskach wystawienniczych swoje rozwiązania pokazało niemal 30 dostawców rozwiązań technologicznych, operacyjnych i wsparciowych. Choć targi My Customer World Expo miały być jedynie dodatkiem w efekcie stanowiły profesjonalnie zorganizowaną instytucją, która z pewnością znajdzie swoje stałe miejsce w kalendarzu wydarzeń branżowych. MCW Expo 2018 to aż trzy równolegle działające strefy: strefa wystawiennicza, strefa sceny targowej oraz strefa networkingowa. W przestrzeni wystawienniczej można było znaleźć rozwiązania technologiczne wspierające obsługę klienta (systemy zarządzania informacją, systemy contact center, Robotic Process Automation, Sztuczna inteligencja, voiceboty, chatboty, voice recognition, geolokalizacja), wpierające miejsce pracy (aranżacja przestrzeni i meble, słuchawki nagłowne, systemy telekonferencyjne), wspierające kompetencje (szkolenia, consulting, grywalizacja, motywacja) oraz usługi operacyjne (outsourcing contact center, outsourcing IT).

Równolegle na Scenie MCW Expo odbywała się dostępna dla wszystkich zwiedzających minikonferencja, w ramach której swoją wiedzą oraz informacją o rozwiązaniach podzieliło się 15 ekspertów branżowych. Oprócz prezentacji podczas MCW Expo odbyły się również dwie premiery: nowego systemu contact center NEXT dostarczonego przez firmę Systell oraz nowej strategii firmy Eversis i jego produktu Wizlink, o którym opowiedział … robot humanoidalny Mr. EuGenius.

Trzecia strefa MCW Expo to miejsce spotkań, rozmów, ale również gry. Dzięki firmie PZU uczestnicy mogli zagrać w unikalną planszówkę „gra o klienta”. Trzy egzemplarze gry (niedostępnej w sprzedaży) trafiły w ręce uczestników wydarzenia.

My Customer World 2018 – fundamentalne wartości

MCW 2018 było jednym z niewielu, o ile nie jedynym miejscem, w którym zarówno prelegenci jak i uczestnicy nazywali rzeczy po imieniu. Trudno było sobie wyobrazić (nawet my jako organizatorzy się tego nie spodziewaliśmy) lepsze wprowadzenie w tematykę konferencji niż wystąpienie Gen. Mirosława Różańskiego. Z jednej strony skonfrontował on doświadczenia wojskowe z zarządzaniem biznesowym, z drugiej wskazał jak ważna jest komunikacja z podwładnymi i bycie z nimi w tym co robią. Filarem takich postaw jest kręgosłup moralny i przekonania odnośnie pełnionej roli. Etyce w sprzedaży poświęciła natomiast swoje wystąpienie Elżbieta Pełka twórca Polish National Sales Awards (PNSA). Wątek fundamentalnych wartości takich jak uczciwość, zaangażowanie czy po prostu przyzwoitość pojawiał się w większości wystąpień. Z pewnością ten aspekt czynił to spotkanie wyjątkowym.

Wydarzenie oparte na zaufaniu

To wydarzenie zapewne nie odbyło się lub nie miało takiego wymiaru, gdyby nie zaufanie naszych partnerów, prelegentów i oczywiście uczestników. Dość powiedzieć, że pierwsze bilety zostały sprzedane w momencie, kiedy nigdzie nie było opublikowanej agendy oraz nazwisk prelegentów. Była jedynie prawdziwa wizja tego co chcemy zrobić. Naszemu pomysłowi zaufały takie firmy jak: Avaya Poland (złoty sponsor), Sprint, Genesys oraz Axium (srebrni sponsorzy), Eversis, Media System (brązowi sponsorzy) oraz Grupa Nowy Styl i Stanusch Technology – sponsorzy naszych przestrzeni targowych.

My Customer World Forum & Expo przechodzi do historii, ale…

MCW 2018 to była przygoda i doświadczenie. Z pewnością pozostanie ono w pamięci uczestników, prelegentów i naszych partnerów. Często słyszeliśmy jeszcze podczas wydarzenia jak i po nim „wysoko ustawiliście poprzeczkę”, „czym zaskoczycie mnie za rok?”, „było bardzo intensywnie”. Choć kartka z kalendarza z datą 10.05.2018 roku spadła już ze ściany My Customer World trwa nadal. Zbudowaliśmy nową markę, której siłą jest przede wszystkim wiarygodność.

Już dzisiaj zapraszamy na My Customer World Forum & Expo 2019, które odbędzie się w Łodzi w dniach 21 – 23.05.2019.

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.