Polskie Forum Call Center > Artykuły > Badania i raporty > Nowe dane dotyczące polskiej branży outsourcing cc

Nowe dane dotyczące polskiej branży outsourcing cc

Opublikowane przez: Polskie Forum Call Center
Kategoria: Badania i raporty, News

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB po raz kolejny opublikowało raport z badania polskiej branży outsourcing cc. Badanie to unikalny na skalę europejską, realizowany zgodnie z najwyższymi standardami projekt prowadzony cyklicznie od roku 2014 w formule kompleksowych wywiadów z przedstawicielami branży. Głównym założeniem badania jest aktualizacja wiedzy o rynku firm świadczących usługi cc w sposób kompletny – celem projektu jest m.in. identyfikacja i dotarcie do wszystkich dostawców usług cc w Polsce. W tegorocznym badaniu wzięło udział 27% firm działających na rynku, które łącznie dysponują ponad 50% zasobów na rynku (lokalizacji operacyjnych, stanowisk, konsultantów).

Na zakończenie każdej edycji badania przygotowywane są raporty przedstawiające szczegółową analizę statystyczną zebranych danych opatrzoną komentarzami ekspertów. Raporty stanowią cenne źródło wiedzy i konkretnych benchmarków dla wszystkich zainteresowanych działalnością usługowych cc w Polsce – obejmują zarówno informacje o działalności operacyjnej firm, jak i strategiczną perspektywę dalszego rozwoju rynku. W raporcie ogólnym znaleźć można m.in. odpowiedzi na pytania:

  • Jaka jest dokładnie skala polskiej branży dostawców usług cc – ile firm na niej działa i jakimi zasobami dysponują? W jakich rejonach kraju są one rozmieszczone?
  • Jaka część branży planuje dalszy rozwój?
  • Które sektory gospodarki najczęściej korzystają z usług cc outsourcingowych i w których sektorach zainteresowanie tymi usługami rośnie najbardziej?
  • Jaki model rekrutacji przeważa na rynku i jakie działania antyrotacyjne są najczęściej wybierane? Jaka jest średnia rotacja pracowników, struktura wieku i wykształcenia?
  • Jaka jest struktura ruchu telekomunikacyjnego w polskich outsourcing cc, jakie specjalizacje królują i jak powszechne jest świadczenie usług multilingual?

W raporcie szczegółowym analizy są pogłębione (m.in. dane prezentowane są w rozbiciu geograficznym oraz biorąc pod uwagę wielkość firm), a także dołączone są dodatkowe informacje np. nt. zagadnień finansowych, strukturze form zatrudnienia i strukturze projektów rozliczanych w oparciu o success fee.

W tym roku publikacja raportu połączona została z uruchomieniem strony internetowej poświęconej rynkowi outsourcing cc. Strona, dostępna pod adresem www.outsourcing-cc.pl, zawiera podstawowe informacje na temat branży i ma być platformą publikacji najważniejszych informacji na jej temat, w tym artykułów eksperckich oraz opisów standardów i najlepszych praktyk działania. Na stronie dostępny jest bezpłatnie raport ogólny z tegorocznego badania, a także szereg unikalnych opracowań eksperckich dot. m.in. specyfiki branży outsourcing cc w krajach ościennych, a także przygotowany przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów raport na temat obecności branży cc w mediach.

Partnerami badania są:

Polskie Forum Call Center, Outsourcing Portal, Fundacja ProProgressio, ccnews.pl, Kancelaria Wierzbowski Eversheds oraz PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.