Nowe forumcallcenter.pl

Opublikowane przez: Polskie Forum Call Center
Kategoria: FCC News

Zbudowaliśmy całkiem nowe forumcallcenter.pl. Opartą na wiedzy, doświadczeniu, głębokim przekonaniu co do kierunku w którym ma podążać platformę merytoryczną. Wprowadziliśmy kilkadziesiąt zmian i usprawnień. Postawiliśmy na nowy wygląd, sposób korzystania z treści oraz nowe narzędzie. Aby serwis wyglądał tak jak dzisiaj potrzebowaliśmy niemal 5 lat doświadczeń. Poznaj historię nowego forumcallcenter.pl.

Krótka historia

forumcallcenter.pl pojawiło się w wirtualnej przestrzeni internetu w marcu 2012 roku. Powstał jako narzędzie komunikacji Forum Call Center (organizacji) z rynkiem (przede wszystkim managerami). Od samego początku postawiliśmy na rzetelność i formę przekazywania informacji i temu jesteśmy wierni do dzisiaj i tak pozostanie. Stosunkowo szybko zorientowaliśmy się, że treści, które publikujemy stanowią kolejną odsłonę, instancję tej samej informacji, pochodzącej od tego samego autora. Ilość naszych własnych treści wciąż była zbyt mała by mogła być zauważona i stanowić (przynajmniej w naszym samokrytycznym spojrzeniu) istotną wartość dla innych. Nie byliśmy i nadal nie jesteśmy dziennikarzami. Łączy nas pasja, przekonania i misja dostarczania wiedzy. To jest fundament Forum Call Center i forumcallcenter.pl. W ciągu pierwszych trzech lat serwis zmieniał swoją szatę graficzną trzy razy. Ale patrząc z perspektywy czasu wstecz korygowaliśmy formę, treść jednak pozostała bez zmian. Oczywiście każda taka zmiana miała być przełomem, ale czy była możemy dzisiaj ocenić. Nie była. Największa zmiana rozpoczęła się dokładnie 4 czerwca 2015 roku. Tym razem nie forma ale format wyznaczał kierunek rozwoju. Niespiesznie, ale z konsekwencją, nie na ilość, ale dbając o jakość systematycznie rozpoczęliśmy budowę nowej koncepcji serwisu forumcallcenter.pl. Nowa odsłona AD. 2016 stanowi nowy ubiór dla wypracowanego przez niemal 5 lat formatu medium (to co dzisiaj możesz zobaczyć to przede wszystkim efekt ostatnich 14 miesięcy, ale bez doświadczeń pierwszych lat działalności prawdopodobnie nie moglibyśmy dzisiaj z satysfakcją pisać tego posta.

Nowe forumcallcenter.pl, ale wciąż te same wartości

Nowy format forumcallcenter.pl ma na celu odpowiadać na pytania. Wiele rozmów z czytelnikami doprowadziło nas do dwóch, jednak w pewny sposób stojących w konflikcie ze sobą wniosków:

  • To co robimy jest dobre (zarówno pod względem misyjności jak i dostarczanej wartości)
  • Większość managerów nie ma czasu czytać wszystkich artykułów, nie mówiąc o byciu na bieżąco.

Mimo, że może to wydawać się wygodne nie chcieliśmy zmieniać formatu dostarczanych treści na łatwiejsze, krótsze. Nie wyobrażamy sobie zmienić forumcallcenter.pl w serwis plotkarski czy czysto informacyjny (choć prawdopodobnie jego zasięgi mogły by być dużo większe). Naszym kompasem stał się manifest, który powstał w kwietniu 2016 roku, będący efektem pewnego ćwiczenia, które przepracowaliśmy na sobie. Chcemy dostarczać wiedzę, promować korzyści wynikające z jej stosowania i motywować do rozwoju.

Nowe forumcallcenter.pl jest ziszczeniem marzeń czy nawet pomysłów sprzed nawet 3 lat. Chcieliśmy budować użyteczną bazę wiedzy. Tworzymy miejsce, w którym chcemy abyś mógł/a znaleźć odpowiedź na swoje pytania związane z zarządzaniem szeroko pojętą obsługą klienta i rynkiem komunikacji marki z jej klientami. Tworzymy własne opracowania, agregujemy wartościowe treści innych autorów, zawsze szanujemy ich wkład i prawa.

Co nowego

Wyszukiwarka – jest odpowiedzią na brak czasu czytelników na „bycie na bieżąco”. Chcemy ułatwić wyszukiwanie i agregowanie powiązanych treści zgodnie z aktualną potrzebą. Wiemy, że wiedza i informacja kryje się w bardzo wielu formach przekazu. Dlatego też wyszukiwarka przedstawia wyniki na zadane pytania obejmując również treści dotyczące wydarzeń, porad, komentarzy ekspertów i firm.

Tematy miesiąca – w ten sposób chcemy skoncentrować uwagę czytelników na określonym zagadnieniu. Co miesiąc powstawać będzie przestrzeń dedykowana określonemu tematowi. Co ważne raz powstały temat będzie nadal dostępny w kolejnych miesiącach i będzie stale aktualizowany. Wrzesień to miesiąc otwierający jesienny sezon wydarzeń branżowych. Tak więc za idealny temat dziewiątego miesiąca roku uznaliśmy właśnie wydarzenia branżowe.

Nowe kalendarium – prawdopodobnie największe zestawienie wydarzeń branżowych i okołobranżowych. Ale nie o ilość tu chodzi ! To w jaki sposób prezentujemy ofertę konferencyjną i warsztatową jest konsekwencją projektu, który zapoczątkowaliśmy ponad rok temu. W ramach analizy rynku branżowych konferencji pokusiliśmy się zrobienie prostego zestawienia co ma on do zaoferowania. I tak powstało pierwsze kalendarium managera call center, które okazało się jednym z najchętniej czytanych artykułów w roku 2015. Jego młodszy brat Kalendarium wydarzeń 2016 podzielił jego losy. Tak więc stworzyliśmy nowe kalendarium, które zyskało na atrakcyjności zarówno w obszarze wizualnym jak i użyteczności. Nadal przyświeca nam zasada, że kalendarium tworzymy dla użytkowników, a nie dla organizatorów wydarzeń.

News feed – szukasz news ? Znaleźliśmy rozwiązanie, które po pierwsze jest zgodne z naszą misją – agregujemy wiedzę i informację i dzielimy się nią, po drugie nie zmieniamy się w portal newsowy, po trzecie pozostajemy wierni wartościom i szacunkowi do praw autorów i właścicieli treści, po czwarte nie powielamy treści. W lipcu 2016 roku w formie eksperymentu powstała na facebooku strona alert customer care. Każdego dnia dzielimy się naszymi odkryciami, wykopaliskami, wartościowymi treściami. Ponieważ nie każdy korzysta z Facebooka, przenieśliśmy tą funkcjonalność do naszego serwisu. Newsy z rynku znajdziesz pod adresem www.forumcallcenter.pl/newsfeed.

Wizytówki firm – Członkowie Forum Call Center zyskali kolejne możliwości budowania swojego wizerunku. Przygotowaliśmy dla nich rozbudowane prezentacje firm. Docelowo mają one być centralnym punktem skupiającym treści i aktywności poszczególnych partnerów w ramach naszego serwisu. Dla użytkowników i potencjalnych klientów stanowi doskonałe źródło wiedzy o firmie, jej ofercie, kompetencjach.

Każdego dnia uczymy się czegoś nowego, poznajemy nowych ludzi i dążymy by wiedza płynąca z doświadczenia mogła pomóc innym. Zapraszamy do korzystania z efektów naszej pracy oraz nieodmiennie, od 5 lat do współdziałania.