Tak było na I spotkaniu Klientomania Live

Opublikowane przez: Maciej Buś
Kategoria: relacja z wydarzenia

Wszystko zaczęło się pod koniec czerwca ubiegłego roku na Glorriette – na  niewielkim wzniesieniu w parku Schönbrunn w Wiedniu. Po kilku latach wirtualnej znajomości w końcu poznałem osobiście Piotra Merkela. Długi wieczór rozmów o tym co nas kręci podsumowaliśmy „fajnie byłoby to kontynuować”. Miesiąc później nagraliśmy pierwszy odcinek podcastu. Krótką historią Klientomanii rozpoczęliśmy paierwsze, spontanicznie zorganizowane spotkanie klientomaniaków.
Spotkaliśmy się 16 maja w Warszawskim Centrum Przedsiębiorczości Smolna. Nasze (Moje, Piotra i Patrycji Hackiewicz) zaproszenie przyjęło ok 20 osób (spotkanie spontaniczne, nie liczyliśmy, listy obecności nie prowadziliśmy / dość powiedzieć, że aż takiej frekwencji się nie spodziewaliśmy).

Ponieważ w Klientomani zawsze coś z czegoś wynika to i nasze spotkanie miało swoje zdarzenie/a inicjujące. Po pierwsze … akurat wszyscy byliśmy w Warszawie (co nie jest takie oczywiste, ponieważ ostatnio widzieliśmy się październiku i to ponownie poza naszym pięknym krajem. Po drugie nasze forumowe małe święto wokół 100 odcinków Tips & Tricks. Po trzecie małe szaleństwo – postanowiliśmy wykorzystać spotkanie i nagrać odcinek podcastu na żywo. Przyznacie, że to doskonały kontakt do promocji klientomaniactwa oraz próby określenia czym jest klientomania.

W zaproszeniu określiliśmy ją jako „nigdzie nie sklasyfikowany termin określający stan umysłu i ducha charakteryzujący się misyjnym i wręcz idealistycznym podejściu do komunikacji marek z klientami. Stawiamy klienta w centrum uwagi. Analizujemy doświadczenia, szukamy informacji, dostarczamy inspiracji.”

Po krótkim wprowadzeniu (naprawdę staraliśmy się by było krótkie) przejąłem pilota i przeprowadziłem osobiście zebranych przez militarnie brzmiące zagadnienie przejmowania władzy przez klienta. W wielkim skrócie omówiłem zmiany w zachowaniach klientów jakie zaszły w ostatnich 10, a szczególnie 2 latach i konsekwencjach jakimi są na nowo zdefiniowane ich potrzeby. Klient zyskał niemal niczym nieograniczoną władzę i kontrolę nad biznesem firm i marek. Swoboda i łatwość w komunikacji jaką dostarczają media społecznościowe (aspekt technologiczny / narzędziowy) oraz zmiany w zachowaniach (aspekt osobowościowy) powodują, że górę nad produktem czy usługą bierze informacja. Wiedza na wyciągnięcie kciuka o konkurencji, opiniach, ocenach o pozytywnych i negatywnych doświadczeniach ludzi, których nie znamy potrafi wywindować jednych i pogrzebać innych. Nie ma już miejsca na manipulację i półprawdy. Dla firm stanowi to prawdziwe wyzwanie.

 

Dalej było jak … w naszym studiu nagraniowym: dwa mikrofony, mnóstwo kabli, jakieś dziwnie wyglądające i migające urządzenia. Krajobrazu dopełnialiśmy my Piotr i Ja – klientomaniacy i goście zebrani na Smolnej. Nagraliśmy pierwszy w historii podcast na żywo prawdziwą Klientomanię Live. Porozmawialiśmy o zmieniającym się świecie obsługi klienta, a nawet dalej o samym świecie klienta – o tym czego on oczekuje, jak postrzega różne doświadczenia z którymi przychodzi mu się zmierzyć. Skonfrontowaliśmy to z rzeczywistością osób (zarządów) odpowiedzialnych za spięcie całego biznesu. Zastanawialiśmy się razem z uczestnikami dlaczego skoro wszystko jest jasne, mamy całkiem sensownie wyglądające wytyczne potwierdzone dziesiątkami badań, stoimy w miejscu, a klienci mogą czasami odczuwać, że się cofamy.

 

W ten sposób powstał materiał, który każdy będzie mógł posłuchać, (a następnie skomentować) już 13.06.

 

Ostatnim punktem programu było małe świętowanie 100 odcinków naszych porad Tips & Tricks. Były Tipowe babeczki (zacne bardzo), które postanowiliśmy zaserwować zamiast tradycyjnego tortu. Wszystko w sympatycznej wręcz rodzinnej klientomaniackiej atmosferze.

Wiele osób zarówno przed jak i po pytało o kolejne spotkania. Będą. Widzimy sens i potrzebę takich spotkań. Kolejne szykujemy jeszcze na czerwiec. Jak tylko ustalimy szczegóły nie omieszkamy Was o tym powiadomić. Zapraszamy do współdziałania – do rozmowy, do rozwoju, do budowania realnej wartości.

Ogromne podziękowania za wsparcie kieruję do Patrycji Hackiewicz z Customized Group, która zaprosiła nas do swojej przestrzeni warsztatowej i podzieliła się kanapkami ;).