Witamy w świecie na słuchawkach

Opublikowane przez: Polskie Forum Call Center
Kategoria: News / FCC

Stworzyliśmy, a właściwie powinniśmy pisać tworzymy, platformę wiedzy o zawodzie … no właśnie już nie konsultanta telefonicznego czy agenta call center ale „na słuchawkach”. W naszych głowach kilka miesięcy temu zrodził się pomysł miejsca, gdzie pracownicy obsługi, sprzedaży, wsparcia, windykacji bazujący w swojej pracy na tzw. zdalnych narzędziach i kanałach komunikacji, a także kandydaci do takowej, znajdą rzetelne i użyteczne informacje pomocne w ich pracy. Tak powstał serwis www.nasluchawkach.pl.

Na słuchawkach to projekt realizowany w ramach i przez Fundację Forum Call Center. Powstanie odrębnego serwisu dedykowanego pracownikom – specjalistom bezpośredniej obsługi jest naturalną konsekwencją przyjętej strategii Fundacji wyrażonej w manifeście. „Forum Call Center dba rozwój rynku customer service poprzez dostarczanie wiedzy i inspirowanie do działania.” Tak brzmi jego kluczowy punkt. Portal www.forumcallcenter.pl od samego początku w 2012 roku tworzony był pod kątem dostarczania wiedzy na temat zarządzania obsługą klienta. Jego odbiorcami są przede wszystkim managerowie struktur contact center i obsługi klienta. Z czasem zaczęły pojawiać się treści, których adresatami byli pracownicy i specjaliści czy nazwijmy go szerzej – rynek pracownika. Uznaliśmy, że nie można mieszać tych dwóch światów i należy dla dobra każdego z nich zdefiniować dedykowane miejsca.

Odczarowujemy pracę na słuchawkach

Na słuchawkach wpisuje się w trend zmiany definicji pracy tzw. contact center. W ślad za rozwojem nowych technologii i kanałów kontaktu ewaluują zachowania klientów oraz ich oczekiwania względem obsługi. W konsekwencji model pracy centrów obsługowych (począwszy od jednostanowiskowych struktur po zatrudniające tysiące pracowników) ulega bardzo istotnej zmianie. Skrypty, sztywne regułki i kontakty w reżimie czasowym odchodzą w zapomnienie. Ich miejsce zajmuje elastyczność, empatia, nowoczesne narzędzia – często takie, z których pracownicy korzystają na co dzień (np. media społecznościowe, czat). Ale ta wiedza z ogromnym trudem przedostaje się do potencjalnych pracowników. Zamierzamy odczarować pracę na słuchawkach – pokazać szanse, możliwości, różne opcje.

Kariera na słuchawkach

Praca na słuchawkach podlega tym samym regulacjom i uwarunkowaniom formalno-prawnym co inne zawody. Może być pracą na chwilę, ale co do zasady jest pełnowartościową specjalizacją, w której można się rozwijać i awansować. Stworzyliśmy sekcję, w której podpowiadamy jak kształtować swoją karierę na słuchawkach. Będziemy umieszczać tam przydatne i aktualne informacje między innymi o formach zatrudnienia, prawach i obowiązkach, wynagrodzeniach w na różnych stanowiskach, typach organizacji i miastach. Będziemy również podpowiadać w jaki sposób znaleźć i zdobyć wymarzoną pracę.

Porady na słuchawkach

Dostarczamy wiedzę – opartą na faktach, doświadczeniu, wartościach. Stworzyliśmy z myślą o pracownikach na słuchawkach już ponad 60 porad jak być bardziej efektywnym i skutecznym w sprzedaży i obsłudze klienta. Do pracy zaprzęgliśmy Oskara – eksperta na słuchawkach, który będzie doradzał, dzielił się doświadczeniem, komentował i oprowadzał użytkowników po świecie na słuchawkach.

Praca na słuchawkach

Forum Call Center pomaga – łączy potrzeby z możliwościami, kojarzy interesariuszy.” (4 punkt naszego manifestu). Z myślą o kandydatach i pracownikach z jednej strony, z drugiej o firmach szukających i zatrudniających takich specjalistów stworzyliśmy działa Praca na słuchawkach. Dla pracowników to doskonałe narzędzie do wyszukiwania i aplikowania do pracy na stanowiska w branży customer service. Dla pracodawców to zaawansowana aplikacja umożliwiająca zarządzanie ofertami, swoim profilem i komunikacją z kandydatami.

Więcej niż portal

Na słuchawkach to wyprawa, którą właśnie rozpoczynamy. Za nami kilka miesięcy przygotowań, ale za to przed nami zarówno znane jak i jeszcze nieodkryte ścieżki. W najbliższych tygodniach wdrożymy kolejne funkcjonalności czyniące korzystanie z naszego serwisu wspaniałe i konstruktywne doświadczenie. Głowy mamy pełne pomysłów, ale chcemy aby użytkownicy – ludzie na słuchawkach wyznaczali kierunki rozwoju. Stąd liczymy na Wasze głosy i podpowiedzi. Już niedługo udostępnimy specjalne narzędzie, które wesprze naszą komunikację.